În rubrica de soluţii creative şi idei inedite pentru autorităţi, dedicăm luna iulie în întregime grădinii zoologice. Şi începem cu o serie de idei simple, dar care pot oferi o experienţă mult mai plăcută pentru vizitatori.
În timp ce mai multe parcuri zoo din ţară s-au închis în ultimele luni, în primul rând din cauza spaţiului, administraţia ploieşteană are în administrare o grădină cu un potenţial foarte mare, dar care, parte din cauza celebrului litigiu pe teren cu Primăria Bucov, parte din cauza bugetului limitat, parte din cauza contrelor politice, n-a mai avut parte de ceva vreme de dezvoltarea pe care ar merita-o. De aici şi dorinţa de a veni cu o serie de sugestii, majoritatea inspirate de la grădini zoo din Occident. La grădina zoo din Roma, de exemplu, vizitatorii primesc, la intrare, odată cu biletul de vizitare, un pliant care conţine harta grădinii, câteva informaţii sumare despre animale şi informaţii despre orele de hrănire. Practic, hrănirea animalelor devine un spectacol în sine, iar vizitatorii se plimbă de la un adăpost la altul, în funcţie de orarul de hrănire. Conceptul de ore de hrănire este ultracunoscut la numeroase grădinii zoologice din lume şi ar putea fi aplicat şi la noi, în măsura în care există personal şi mai ales disponibilitate pentru aşa ceva. Legat tot de hrănirea animalelor, e evident că, oricâte indicatoare ai amplasa, nu prea ai cum să-i descurajezi pe vizitatori să facă acest lucru. În unele locuri, administratorii parcurilor au amplasat automate, care eliberează o anumită cantitate de crochete contra-cost. Practic, ar fi şi un câştig financiar pentru grădină, şi o modalitate de a avea un control mai mare asupra hranei primite de animale.
N-ar strica dacă procesul de modernizare ar porni de la lucruri şi mai elementare de atât, precum asigurarea unui număr adecvat de cişmele funcţionale sau înlocuirea panourilor cu informaţii amplasate în dreptul adăposturilor de animale, pentru că, acolo unde există, acestea sunt învechite, adesea deteriorate şi decolorate de soare.
{cwgallery}
Campania „Se poate!” continuă zilele viitoare cu noi exemple, idei şi soluţii creative. Urmăreşte în continuare Telegrama.ro! Ne poţi ajuta şi lăsându-ne comentarii aici sau pe pagina de Facebook a redacţiei şi distribuind acest articol dacă ţi-a plăcut.