Deputatul de Prahova Cătălina Bozianu (PMP) a analizat prevederile din buget referitoare la unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură și apreciază că, la cum se prezintă cifrele, autostrada Comarnic-Brașov nu va fi altceva decât "măsura batjocurii la care guvernul Dragnea-Dăncilă îi supune pe români".
"A merge cu mașina pe Valea Prahovei a devenit o probă de rezistență a nervilor comparabilă cu marile competiții sportive. Pierdem ore din viață și ne consumăm în trafic din cauza incompetenței ori a relei-voințe a guvernanților plătiți să gestioneze construcția de autostrăzi în această țară. Noi, prahovenii, suntem cei mai afectați de această stare de fapt, dar același lucru îl pot spune și bucureștenii și, în general, toți românii care au treabă în interiorul sau în exteriorul arcului carpatic și care nu pot evita Drumul Național 1. Ca deputat de Prahova, în ultimii doi ani, am formulat interpelări către doi miniștri ai Transporturilor din guvernele PSD pe tema intențiilor executivului cu privire la construcția tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov. Ultimul răspuns, din septembrie 2018, sună sec: «În ceea ce privește modalitatea de implementare a proiectului, urmează să fie luate decizii la nivel guvernamental din partea tuturor instituțiilor/ministerelor implicate». Așadar, în luna septembrie a anului trecut, ministerul Transporturilor habar n-avea ce intenționează guvernul Dragnea-Dăncilă să întreprindă pentru construcția autostrăzii atât de așteptate de toți cetățenii acestei țări", punctează parlamentarul PMP de Prahova.
În februarie 2019, cu ocazia prezentării întârziate a proiectului de buget de stat pe anul 2019, lucrurile s-au lămurit. "Am aflat ce va face acest guvern în materie de Comarnic-Brașov: nimic. Pentru anul în curs, executivul PSD propune, prin legea bugetului, să se cheltuiască pentru proiectul autostrăzii 5,9 milioane de lei din credite de angajament și 139 de milioane de lei, din credite bugetare. La cât de mici sunt aceste sume, se poate deduce ușor că ele sunt destinate consumului de hârtie pentru studii și exproprierilor. Partea cea mai interesantă pentru noi, cetățenii care circulă pe DN 1 apare în secțiunea rezervată estimărilor pe anii următori. Ei bine, între anii 2020 și 2022, sumele preconizate a se cheltui pentru autostradă sunt mai mici decât cele propuse pentru 2019, iar banii pentru construcția efectivă a acesteia (peste 10 miliarde de lei) apar numai ca sumă totală, care urmează a se cheltui cândva, într-un viitor neprecizat. Așadar, bugetul de stat pe anul 2019 este un indiciu important asupra incompetenței și a relei-voințe ale actualei guvernări, manifestate în relație cu construcția unui obiectiv vital pentru infrastructura rutieră din România. Iar refuzul guvernului Dragnea-Dăncilă de a întreprinde pași concreți în construcția autostrăzii Comarnic-Brașov reprezintă, poate, cea mai corectă măsură a batjocurii la care acești oameni îi supun pe români", a comentat Cătălina Bozianu.