Fostul şi actualul ministru al Transporturilor se acuză reciproc că nu cunosc şi nu au urmărit corespunzător termenele din contractul de proiectare pentru autostrada Ploieşti - Braşov. Cătălin Drulă reclamă că stadiul elaborării documentaţiei ar fi trebuit să fie mult mai avansat, în timp ce actualul ministru, Sorin Grindeanu, îi reproşează c-a semnat un contract "vag şi interpretabil".
Replicile vin după ce Sorin Grindeanu a declarat, zilele trecute, că nu sunt şanse ca lucrările la autostrada Ploieşti - Braşov să înceapă în următorii cinci ani, acuzând că au fost acordate termene foarte lungi pentru realizarea studiului de fezabilitate și pentru proiectare. El a mai anunţat că intenţionează să discute cu reprezentanţii firmei câştigătoare, în speranţa de a-i convinge să finalizeze mai rapid studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. În replică, fostul ministru Cătălin Drulă a transmis luni un mesaj pe pagina sa oficială de Facebook, în care spune că licitaţia în cauză fusese lansată în mandatul lui Lucian Bode şi reclamă că actuala conducere a Ministerului Transporturilor nu urmăreşte stadiul contractului.
Cătălin Drulă: Contractul pentru autostrada Ploieşti - Braşov bate pasul pe loc
"Legat de autostrada de pe Valea Prahovei, dl. Grindeanu se războiește cu «fostul ministru» și gafează din nou, neștiind că nu se referă la mine, ci la colegul de masă din guvern, dl. Bode. Licitația pentru contractul de proiectare cu toate termenele de acolo (citate greșit de altfel, încă o gafă) este lansată și cu oferte depuse în mandatul dlui. Bode din 2020. În loc să se certe între ei în guvern, mai bine ar pune presiune pe consultantul Consitrans să respecte termenele contractuale. Asta i-am cerut încă de la audieri, după ce, în cele 3 luni de interimat PNL, contractul de proiectare a fost lăsat de izbeliște. Au trecut deja 10 luni (din cele 42 ale contractului, așa cum l-a licitat dl. Bode) și nu suntem nici la 5% din progresul necesar. Traseul autostrăzii trebuia deja finalizat și investigațiile în teren să fie avansate. Nici vorbă de așa ceva, contractul bate pasul pe loc", a reclamat Cătălin Drulă.
"Aici ar trebui să-și investească dl. Grindeanu și PSD-PNL energia, la respectarea termenelor contractuale de către consultant. Cine știe, poate le pune o pilă fostul director general al Consitrans pe care l-au numit la conducerea consiliului de administrație al companiei naționale de drumuri CNAIR", a mai afirmat fostul ministru USR.
Sorin Grindeanu: Domnul Drulă știe, doar se face că nu știe și aude selectiv
"Acesta este probabil motivul pentru care a semnat un contract pentru completarea SF Ploiești- Brașov în care: pe o pagină scrie negru pe alb 30 de luni pentru etapa I și 46 de luni pentru etapa a II (cu startul logic după finalizarea primei etape!); iar pe altă pagină scrie că sunt 46 de luni care includ etapa I + etapa a II-a! - Vorbim de un contract din care fiecare înțelege ce vrea și despre care Cătălin Drulă se laudă că l-a urmărit cu atenție în perioada în care a fost ministru. L-a urmărit atât de atent încât nici el nu mai știe ce scrie în el! Sau știe prea bine?! Domnul Drulă încearcă să mute atenția opiniei publice, spunând că licitația a fost lansată pe vremea ministrului Lucian Bode și trece cu nonșalanță peste faptul că de fapt el, Cătălin Drulă, a semnat un contract vag și interpretabil. Ce nu mai spune fostul ministru este că pe parcursul celor 10 luni care au trecut de la semnarea contractului: în 8 luni a fost titular al acestei instituții! Domnul Drulă se face ca nu înțelege nici ce aude", a răspuns actualul ministru al Transporturilor.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!
Mi-am zis că sunt emoțiile începutului, dar se cam adună gafele ministrului Grindeanu… Să nu știi că ai în lucru 300 km...
Publicată de Cătălin Drulă pe Luni, 3 ianuarie 2022
Domnul Drulă știe, doar se face că nu știe și aude selectiv. Acesta este probabil motivul pentru care a semnat un...
Publicată de Sorin Grindeanu pe Luni, 3 ianuarie 2022