USR Prahova ironizează, într-un comunicat transmis vineri, vizita pe șantierul autostrăzii A7 făcută de premierul Marcel Ciolacu, alături de ministrul Transporturilor și mai mulți oficiali. Reprezentanții Uniunii Salvați România reclamă întârzieri mari în proiectul autostrăzii, pe care le pun pe seama lui Sorin Grindeanu.
Contrele pe seama întârzierii lucrărilor au deja ceva vechime, actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, și fostul ministru, Cătălin Drulă, președintele USR, acuzându-se reciproc pentru problemele apărute în timpul lucrărilor. În acest context, USR Prahova a transmis vineri un comunicat de presă, în care ironizează vizita făcută pe șantierul autostrăzii A7 de către premierul României, Marcel Ciolacu, alături de ministrul Sorin Grindeanu și de mai mulți oficiali.
USR susține că, potrivit graficului, 50 de kilometri din autostrada Ploiești - Buzău - Pașcani ar fi trebuit dați în folosință luna viitoare, însă „abia dacă vom circula pe doar 10”.
USR Prahova: „Liderii PSD și PNL fac gargară electorală pe șantiere”
„Ciolacu, Ciucă, Grindeanu și Bode au fost vineri să se facă de râs pe șantierul autostrăzii A7. Peste o lună, șoferii ar trebui să circule pe 50 km din autostrada A7 între Ploiești și Buzău, dar nu se va întâmpla asta. Ba mai mult, din cauza lui Sorin Grindeanu, în 2024 abia dacă vom circula pe doar 10 km din cei 320 ai A7 Ploiești - Pașcani. În timp ce liderii PSD și PNL fac gargară electorală pe șantiere, șoferii circulă pe criminalul drum E85 pe care își pierd anual viața zeci de români în accidente tragice. Autostrada Moldovei A7 costă 4 miliarde de euro și este cea mai mare autostradă din toate PNRR-urile europene. USR și ministrul Cătălin Drulă au obținut finanțarea europeană în 2021. Într-un scenariu realist, în 2024 vom circula doar pe 10 km din 320, mai exact pe vestita «cocoașă» de la Focșani, care nu va fi folosită de prea mulți șoferi, fiind de 3 ori mai lungă decât actuala centură a Focșaniului”, a transmis Biroul de presă al USR Prahova.
VIDEO 🎦 A7 Autostrada Moldovei. Premierul spune că 148 km vor fi inaugurați până la finalul acestui an
„Lucrările la A7 au început în august 2022 și ar fi trebuit să circulăm pe primii kilometri în aprilie 2024. Nici pomeneală de așa ceva. Cel mai avansat tronson abia a ajuns la 50%. Jumătate din autostradă băltește la 5-10% stadiu în teren, cu o mobilizare departe de promisiunile pompieristice ale partidului comasat PSD-PNL. În plus, proiectul e blocat de zeci de rețele de utilități nerelocate, situri arheologice nedescărcate, păduri nesoluționate”, a afirmat Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Ministrul Sorin Grindeanu a fost și în februarie în vizită pe șantierele din Prahova și Buzău ale viitoarei autostrăzi, declarând la momentul respectiv că obstacolele care ținuseră proiectul pe loc în 2023 au fost în mare măsură depășite și cerându-le constructorilor să se mobilizeze, pentru a atinge un prag lunar de 8-10% din graficul total.