În cursul anului 2016, Poliția Română a soluționat aproape 300.000 de petiții ale cetățenilor, aproape 170.000 de persoane au fost consiliate de polițiști la ghișee, iar 24.000 au fost primite în audiență. În cadrul unui bilanț prezentat marți, Inspectoratul general al Poliției Române notează și că au fost primite de la cetățeni aproape 1.000 de scrisori de mulțumire.
"Poliția Română, ca serviciu public în folosul comunității, a continuat, în cursul anului 2016, să acorde o atenție deosebită soluționării cu rapiditate a problemelor cetățenilor. Astfel, au fost înregistrate 294.814 de petiții, cu 2.163 mai multe față de anul 2015, lucru ce confirmă faptul că Poliția Română este un partener de încredere al comunității în soluționarea problemelor cu care se confruntă cetățeanul. Polițiștii au consiliat 168.756 de persoane care s-au prezentat la ghișeele de relații cu publicul, iar 23.930 de cetățeni au fost primiți în audiență de către polițiștii cu funcții de conducere. Astfel, ca răsplată a soluționării rapide și cu profesionalism a problemelor cetățenilor, polițiștii au primit 977 de scrisori de mulțumire din partea cetățenilor", se arată într-o informare a IGPR.