Peste 100 de angajați vor fi vizați de concedieri la Primăria Deva. Oamenii vor fi dați afară, deși fondul de salarii aproape că s-a dublat într-un an, atât din cauza angajărilor, cât și a creșterilor salariale. Autoritățile avertizează că și ar putea exista concedieri și la Poliția Locală Deva.
Reducerile de personal ar putea să înceapă din februarie, a menționat primarul municipiului Deva, Florin Oancea. 150 dintre cei aproape 800 de angajați ai Primăriei ar putea fi concediați, informează Mediafax.
„În jur de 150 de persoane pleacă, în condiţiile în care vom primi avizul Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. Fondul de salarii aferent lunii noiembrie 2017, achitat în luna decembrie, a fost de 3.415.000 de lei, iar în noiembrie 2016 a fost de 1.773.000 de lei. Această aproape dublare a fondului de salarii vine din două componente: din creşterea nivelului salarizării, conform legii şi din numărul mai mare de angajaţi. La un fond de salarii de aproape 10 milioane de euro pe an am considerat că eu ca primar nu pot să îmi asum ca în 2018 să plătesc din taxele şi impozitele devenilor într-o proporţie covârşitoare salarii pentru angajaţi“, a explicat, pentru sursa citată, primarul Florin Oancea.
„Poliţia Locală, unde sunt 112 persoane, norma de hrană alocată în 2017 a fost de 120.000 de lei pe lună. Mi-au solicitat să le dăm norma de hrană şi pentru 2018. Le-am spus că salariile sunt mai mult decât rezonabile, eu norma de hrană nu o mai dau, cu riscul de a mă da în judecată. Sunt 112 persoane, legea spune un poliţist la o mie de locuitori, ar fi trebuit să fiţi maxim 70. Le-am transmis: 70 veţi rămâne, cum spune legea, pe noua organigramă“, a menționat edilul.
În prezent, 843 de angajați lucrează la Primăria Deva. Dintre aceștia, 665 își primesc salariile din bugetul local, în vreme ce 178, care figurează în organigrama instituției, sunt remunerați însă din fondul bugetului de stat.
Fondul de salarii al Primăriei Deva este de aproape 10 milioane de euro pe an. Municipalitatea își propune să dimiuneze fondurile cu peste trei milioane de euro.
„Am lucrat în această lună la o nouă organigramă a Primăriei. Între Crăciun şi Anul Nou am trimis organigrama la ANFP Bucureşti spre avizare. În momentul în care se va aviza, aici nu depinde de noi, poate să dureze mai puţin de 30 de zile sau mai puţin. Am s-o fac publică, o lansăm în dezbatere publică şi apoi o supun prin proiect de hotărâre votului Consiliului Local pentru a deveni operaţională. Noua organigramă este mult mai suplă faţă de cea care este în prezent“, a spus edilul.
Sursa: Mediafax