Daniel Tudorache, primarul Sectorului 1 al Capitalei, a vorbit, în cadrul unui interviu acordat presei centrale, despre planul de mutare a Gării de Nord şi avantajele pe care le-ar aduce acest proiect. Ideea există de mai mulți ani, dar acum este readusă în discuție, cu detalii, de către primarul de sector.
"Din cauza liniilor de cale ferată care duc spre Gara de Nord, Sectorul 1 este tăiat în două, accesul dintr-o parte în alta făcându-se doar prin două poduri. Vorbim de o suprafaţă de teren foarte mare şi foarte valoroasă. Gândiţi-vă dacă CFR ar muta gara şi ar vinde acest teren ar câştiga bani buni pentru investiţii. Automat, Gara de Nord ar rămâne în picioare şi ar fi transformată în muzeu. Nu şi-a pus nimeni, niciodată, problema ca aceasta să dispară. Dar toate liniile care taie în două Sectorul pot fi desfiinţate iar terenul poate fi folosit. Trebuie, o dată şi o dată să ne concentrăm asupra acestui proiect şi să mutăm gara", a declarat primarul Daniel Tudorache la DCNews.
București Nord este cea mai mare stație feroviară a României. Construită între 1868 și 1978, clădirea este inclusă în lista monumentelor istorice.
Conform unor estimări din anul 2009, citate de Wikipedia, prin Gara de Nord trec zilnic aproximativ 10.000 de oameni sau chiar 15.000, în perioadele aglomerate, în special în preajma sărbătorilor religioase.
Numărul călătorilor transportați din și înspre Gara de Nord a fost de 3,6 milioane de persoane în anul 2011, mai scris ursa citată, subliniind că valoarea a înregistrat o scădere semnificativă față de 2009, când numărul călătorilor a fost de 6,3 milioane.