Mai multe magazine KFC şi McDonald's din Bucureşti au fost amendate şi închise de Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor, după un control derulat în primele zile ale acestui an.
Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti a desfăşurat, în baza unor sesizări, un control la mai multe magazine aparţinând celor două lanţuri celebre de fast-food, constatând o serie de nereguli, de la probleme cu gramajul produselor vândute şi până la folosirea unor ustensile ruginite.
În urma neregulilor constatate, care afectau interesul economic al consumatorilor, comisarii CPCMB au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei și au dispus măsurile complementare de: oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor și remedierea deficientelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.
Magazine KFC şi McDonald's acuzate că fură la cântar
"În urma mai multor mesaje primite de la voi am desfășurat o acțiune de control vizând restaurantele KFC și Mac Donald’s. Au fost depistate cantități mai mici servite, atât la cartofi prăjiți, la sucuri cât și la alte produse. De asemenea condițiile de preparare trebuiau revizuite, unele dintre utilaje prezentând urme de rugină. Au fost aplicate sancțiuni și s-a dispus oprirea temporară a prestării servicilor până la remedierea deficiențelor. Considerăm această acțiune un cartonaș galben pentru întreaga rețea a celor doi operatori economici. Nu există nicio diferență, din punctul nostru de vedere, între shaormeria din colțul străzii și lanțurile puternice de fast-food. Aceleași reguli trebuie respectate, pentru că se adresează vouă, consumatorilor. Continuați să ne trimiteți mesaje legate de furturi si sănătate și cu siguranță, în cel mai scurt timp, vom fi acolo", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, într-un mesaj publicat joi pe contul său oficial de Facebook.
Totodată, într-un comunicat, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti a detaliat neregulile depistate în timpul controlului la magazinele McDonald's şi KFC:
– Existența unor neconcordanțe în defavoarea consumatorilor, în ceea ce privește gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj;
– Existența unor diferențe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar;
– Lipsa mentiunii asupra ingredientelor cu potențial alergen, în lista de prețuri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat;
– Lipsa mentiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor;
– Folosirea unor agregate frigorifice cu acumulări de impurități, resturi alimentare, praf în strat grosier, exfolieri de vopsea, chedere rupte și grilaje cu rugină.
{cwgallery}
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!