Pasajul Unirii din București se închide timp de două luni pentru consolidare

Pasajul Unirii din București se închide timp de două luni pentru consolidare
Foto: simulare computerizată, Primăria Sectorului 4
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Circulaţia în Pasajul Unirii din Capitală va fi închisă începând de duminică. Pasajul, despre care autorităţile recunosc că se află într-o avansată stare de degradare, intră într-un proces de consolidare, lucrările fiind programate să dureze până în septembrie.

Lucrările vor fi gestionate de Primăria Sectorului 4 şi vor viza atât consolidarea structurii de rezistenţă, cât şi modernizarea sistemelor de iluminat şi ventilaţie, informează G4Media. Potrivit instituţiei, actualul sistem de iluminat din interiorul pasajului va fi înlocuit cu unul care să sporească la maximum vizibilitatea în tunel, atât la intrarea cât şi la traversarea acestuia, la care vor contribui, de altfel, şi finisajele pereţilor şi ale plafonului, ce vor fi amenajate cu materiale speciale, menite să reflecte lumina.

”Mai mult, în premieră pentru acest gen de construcţii în ţara noastră, în pasaj se va monta un sistem performant de ventilaţie, cu o capacitate mare, pentru extragerea noxelor şi asigurarea unui aer curat. Şi tot în premieră, în urma lucrărilor, în Pasajul Unirii nu vom mai avea probleme la utilizarea telefoanelor, întrucât vor fi montate amplificatoare de semnal GSM”, a mai precizat Primăria.

Pasajul Unirii, închis până în septembrie

Instituţia anunţă că, având în vedere complexitatea intervenţiei, toate aceste lucrări de punere în siguranţă se vor realiza simultan pe ambele sensuri de mers, iar echipele vor lucra atât pe timpul zilei, cât şi pe timpul nopţii.

”Construit în anii 1986-1987, cu o lungime de aproximativ 800 de metri şi o lăţime de 14 metri, Pasajul Unirii a primit un verdict îngrijorător încă din anul 2017, în urma unei expertize tehnice care a arătat faptul că unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din Capitală se află într-o stare avansată de degradare. Mai exact, această construcţie este încadrată în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător, ceea ce înseamnă că prezintă deficienţe serioase la structura de rezistenţă, care pun în pericol viaţa a sute de mii de oameni din Sectorul 4 şi nu numai. Potrivit celor mai recente date de trafic, tunelul este traversat zilnic de circa 60.000 de maşini”, a mai transmis Primăria Sector 4.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!

Image