Rompetrol, sponsor principal al Filarmonicii „George Enescu”

rompetrol parteneriat filarmonica george enescu
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Rompetrol este sponsor principal al Filarmonicii „George Enescu”, una dintre cele mai reprezentative instituții muzicale din România. De 15 ani, compania este unul dintre cei mai importanți parteneri ai festivalului cu același nume.

Filarmonica George Enescu reprezintă orchestra simfonică de elită a României, atât prin calitatea sunetului și nivelul artiștilor, cât și prin istoria sa de peste 155 de ani. Este prima orchestră de muzică clasică înființată în România, ceea ce i-a permis să devină cea mai reprezentativă instituție muzicală din țară, cu un rol determinant în conturarea peisajului cultural național. „Filarmonica «George Enescu» a intrat, din 2023, într-un proces ambițios de transformare, menit să o ridice la cel mai înalt nivel de competitivitate pe piața muzicală internațională și să creeze experiențe muzicale de valoare pentru public. Aducem la București dirijori și soliști faimoși, care cântă pe marile scene ale lumii. Ne-am înnoit orchestra cu artiști tineri foarte talentați și apreciați inclusiv în străinătate. Ne dezvoltăm repertoriul. Am reușit să atragem public nou. Cel mai bun mod în care putem construi acest proiect ambițios este în colaborare cu partenerii din mediul privat. Implicarea Rompetrol în susținerea muzicii clasice și a culturii este autentică. Tocmai de aceea ne bucură atât de mult parteneriatul pe care îl avem cu Rompetrol și ne dorim să fie unul de durată”, a declarat Marin Cazacu, directorul general al Filarmonicii „George Enescu”.

Cunoscută pentru performanțele sale, Filarmonica „George Enescu” a câștigat o notorietate deosebită în peisajul internațional al muzicii clasice. Cu peste 300 de concerte organizate anual atât în țară, cât și în străinătate, orchestra a obținut aprecieri la nivel global pentru contribuțiile sale. Implicarea Filarmonicii în Festivalul Internațional „George Enescu”, cel mai mare eveniment cultural din România, consolidează și mai mult poziția sa de actor cheie pe scena muzicală a țării. “De 15 ani susținem cultura, conectăm comunitățile prin muzică, iar parteneriatul cu Filarmonica «George Enescu» reprezintă o confirmare a angajamentului nostru. Suntem conștienți de impactul culturii și al muzicii de înaltă calitate în procesul de dezvoltare sustenabilă a societății”, spune Bauyrzhan Nugumanov, director general Rompetrol Downstream. Este deja tradiție implicarea Filarmonicii în desfășurarea Concursului Internațional „George Enescu”, acompaniind prestația finaliștilor de la toate cele trei secțiuni (vioară, violoncel și pian) și oferindu-le acestora oportunitatea de a concerta într-un cadru scenic complex, alături de profesioniști consacrați.

Rompetrol este partener al Festivalului și Concursului Internațional „George Enescu” de 15 ani. De altfel, compania oferă inclusiv în aplicația mobilă #RompetrolGo un playlist de muzică clasică ce poate fi descărcat și ascultat gratuit de oricine. 

Astfel de parteneriate urmăresc ăs promoveze cultura și identitatea națională, totodată dezvoltând comunitățile prin educarea gustului pentru frumos și facilitarea accesului acestora la actul de cultură și la produse de elită.

 

Image