Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a început, de săptămâna trecută, să publice informații cu privire la stadiile proiectelor de infrastructură din zona Moldovei și Bucovinei, printre care se află și obiectivul A7 Buzău – Focșani.
“În contextul interesului major manifestat cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei și Bucovinei, CNAIR va publica bilunar stadiul proiectelor destinate acestei regiuni dar și etapele care trebuie parcurse. Demersul se înscrie în acțiunile CNAIR S.A. pentru asigurarea transparenței și pentru corecta informare a persoanelor interesate de stadiul implementării și dezvoltării acestor proiecte”, au transmis reprezentanții CNAIR.
Cu privire la sectorul Buzău – Focșani al viitoare A7, sursa citată menționează că, “în cadrul Studiului de Fezabilitate au fost implementate toate observațiile CNAIR și urmează ca indicatorii tehnico-economici să fie supuși avizării în cadrul Consiliului Tehnico-Economic din cadrul companiei. Avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obținere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final. Asupra Proiectului Tehnic au fost de asemenea emise observații tehnice, care au fost integrate în cadrul documentației, iar varianta finală a Proiectului tehnic va fi înaintată către CNAIR după avizarea Studiului de Fezabilitate împreună cu documentația necesară demarării procedurii de achiziție publică pentru faza de execuție lucrări”.
Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, anunța în vara acestui an că “A7 este cel mai mare proiect de infrastructură propus prin PNRR (pentru segmentul Pașcani-Bacău-Focșani-Buzău-A3)”.
Acesta spera ca licitația pentru sectorul A7 Buzău – Focșani să fie lansată până la sfârșitul anului.
Licitație în derulare pentru tronsonul Ploiești – Buzău
În scurtă vreme ar urma să fie anunțate și firmele câștigătoare în cadrul procedurii pentru desemnarea contractanților în cazul celor trei loturi de pe tronsonul Ploiești – Buzău al viitoarei A7. În total sunt 39 de oferte de la companii din Turcia, Bulgaria, Italia, Austria și România, pentru construirea celor 63,25 de kilometri ai acestui sector.
Au fot depuse 13 oferte pentru Lotul 1 Dumbrava – Mizil, între km 0+000 – km 21+000, pe care vor fi construite și 15 de poduri și pasaje, două noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare. Alte 12 oferte sunt evaluate pentru Lotul 2 Mizil – Pietroasele, între km 21+000 și km 49+350, distanță pe care proiectul prevede și construirea a 20 de poduri și pasaje, a două noduri rutiere și a două spații de servicii. De construirea Lotului 3 Pietroasele – Mizil, între km 49+350 și km 63+250, sunt interesate 14 firme. Pe acest sector vor fi ridicate șapte poduri și pasaje, două noduri rutiere, un centru de întreținere și două spații de servicii.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!