Operațiune de scoatere a epavei a fost întreruptă, sâmbătă, după numai două ore, în momentul în care cablurile de ridicare au cedat a declarat, pentru Mediafax, un reprezentant al societății responsabile. Incidentul s-ar fi produs din cauza greutății.
„Cablurile s-au rupt din cauza a ceea ce s-a întâmplat pe puntea navei. Puntea navei a cedat și atunci a fost tensiune suplimentară asupra celorlalte puncte, ocheții și grinzile sudate, care au dat un șoc în cablu. Și atunci, din cauza acestui șoc, s-au desprins aceste spire și s-a oprit operațiunea. Cauza a fost ruperea bordajului navei care a dat un șoc în cabluri. Cablurile erau dimensionate pentru sarcina preluată, în planul de ridicare agreat cu autoritățile, sarcina la care s-a estimat că va fi încărcată macaraua era de 800 de tone, iar la momentul desprinderii spirelor, s-a înregistrat tensiunea în cabluri de 1.380 de tone forță”, a declarat Alin Vintilă, reprezentantul societății care se ocupă de ranfluarea navei.
Șeful societății care se ocupă de ranfulare spune clar că „ există clar o încărcătură mult mai mare de peste 14.000 de oi”. „În timpul operațiunilor, scafandrii au intrat în navă. Am găsit punți suplimentare. Aceste punți suplimentare au și încărcătură de animale la bord. Am cerut imediat Cargoplanul depus la Căpitănie. Este foarte clar că aceste punți nu au fost incluse în Cargoplan. Sunt punți nedeclarate. Există clar o încărcătură mult mai mare de peste 14.000 de oi. Trebuie să reconsiderăm configurația cablurilor”, a declarat Gabriel Comănescu, șeful firmei de ranfulare, citat de Mediafax.
Nava sub pavilion Palau, despre care se știa că avea la bord 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale.
Sursa foto: captura Mediafax