Spitalul Județean de Urgență Târgoviște (SJUT) a semnat, săptămâna trecută, contractul de finanțare pentru proiectul „Consolidarea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19 în cadrul Spitalului Județean de Urgență Târgoviște”.
Proiectul, derulat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020, permite SJU Târgoviște achiziționarea de echipamente și consumabile medicale, echipamente de protecție medicală și biocide, materiale de bază pentru gestionarea crizei Covid.
“Dată fiind importanța acestui proiect, în data de 2 februarie 2021, președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, a convocat în ședință de îndată consilierii județeni, în cadrul căreia s-au aprobat bugetul și indicatorii tehnico-economici. Valoarea proiectului este de 42.635.555,14 lei (inclusiv TVA), suma finanțată fiind 100% nerambursabilă. Obiectivul general al proiectului este creșterea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19 prin realizarea de investiții în infrastructura sanitară a Spitalului Județean de Urgență Târgoviște. Scopul acestor investiții este îmbunătățirea capacității de reacție la criza de sănătate publică produsă de răspândirea virusului SARS-CoV-2. (…) Patologia tratată și adresabilitatea, dar și contextul epidemiologic actual, caracterizat printr-o creștere constantă a numărului de infectări cu virusul SARS-CoV-2, susțin necesitatea / oportunitatea dotării Spitalului Județean de Urgență Târgoviște cu echipamente medicale, dispozitive de protecție medicală, consumabile medicale, respectiv biocide”, a anunțat Consiliul Județean Dâmbovița.
Materialele achiziționare vor fi utilizate pentru dezinfecția suprafețelor, a aerului și a obiectelor prezente în spital, diminuând riscul răspândirii virusului SARS-CoV-2; protecția personalului medical prin achiziția de echipamente de protecție corespunzătoare și în cantități suficiente; dotarea secțiilor / compartimentelor unde au acces pacienții cu patologie COVID-19 cu echipamentele necesare diagnosticării și tratării corespunzătoare acestora, asigurându-se astfel un contact cât mai redus al acestor pacienți cu alte persoane; protejarea sănătății populației care are nevoie de serviciile medicale ale Spitalului Județean de Urgență Târgoviște, au mai precizat autoritățile județene.
Durata de implementare a proiectului este de 6 luni de la data semnării contractului de finanțare.