Proiectul privind realizarea variantei ocolitoare a orașului Găești a primit aviz favorabil din partea Comisiei Tehnice din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Drumul de legătură pentru creșterea accesibilității în zona urbană a orașului Găești ce face parte din contractul „Drumuri de legătură ale DN 71 și DN 7 la Drumul Expres Valahia, Autostrada A1 - Ploiești, pentru creșterea accesibilității în zonele urbane ale municipiului Târgoviște și orașului Găești” și a primit, săptămâna trecută, avizul pentru studiul de prefezabilitate aferent, aceasta fiind o etapă specifică investițiilor de mare anvergură, premergătoare realizării studiului de fezabilitate.
Studiul de prefezabilitate face analiza a trei trasee pentru varianta ocolitoare a orașului Găești, realizabilă în cadrul unui proiect cu o valoare totală de 89.917.037,74 lei (inclusiv TVA) și cu durata estimată de implementare de 36 luni.
Traseul ales pentru varianta ocolitoare
“Varianta recomandată este traseul care face legătura între DN 7 și DN 61 și se încadrează în clasa tehnică III a drumurilor publice «Drumuri naţionale europene, drumuri naţionale principale, drumuri naţionale secundare, drumuri judeţene cu două benzi de circulaţie», clasă caracterizată printr-o circulaţie preponderentă de vehicule grele (peste 20% din trafic). Ruta avută în vedere ocolește orașul Găești pe la sud-est, prin culoarul dintre Găești și Merii. Punctul de pornire al rutei propuse, și anume km 0+000, este intersecția cu DN 7, la km 70+050, pe partea stângă a acestuia. Aici este prevăzut un sens giratoriu care asigură legătura cu DN 7. De la sensul giratoriu, traseul se orientează către sud-vest, traversând simultan calea ferată cu două fire București - Pitești - Craiova și DJ 401A, prin intermediul unui pasaj rutier suprateran, la km 1+000. Traseul continuă către vest, traversează o zonă de terenuri agricole și se termină la sud de orașul Găești, în zona DN 61 (km 4+500). La sfârșitul traseului, drumul propus intersectează DN 61, la km 75+900, pe partea stângă a acestuia, intersecție în care va fi amenajat un sens giratoriu”, au explicat reprezentanții Consiliului Județean Dâmbovița.
Detalii tehnice
Această variantă se referă la un drum cu lungimea de 4,5 km, cu o bandă pe sens, cu lățimea de 3,50 m. Pe traseu ar urma să fie amenajate sens giratoriu în punctul de încrucișare cu DN 7, pasaj suprateran peste DJ 401A și calea ferată București - Pitești - Craiova, sens giratoriu în punctul de încrucișare cu DN 61.
“Prin realizarea acestei investiții, se așteaptă concretizarea mai multor obiective care, cumulate, vor duce la sporirea calității vieții locuitorilor din perimetrul vizat de proiect, dar și a confortului și siguranței tuturor participanților la trafic, care tranzitează zona respectivă, și anume: fluidizarea circulației prin mutarea traficului greu și a traficului de tranzit din zona urbană a orașului Găești pe drumul de legătură; reducerea timpului de călătorie și creșterea vitezei medii de deplasare atât în orașul Găești, cât și în localitățile învecinate; asigurarea unui acces mai rapid la rețeaua de drumuri județene, naționale și autostrăzi; înlesnirea accesului locuitorilor atât la obiectivele economice amplasate pe raza județului nostru, cât și la rețeaua de drumuri naționale și județene care tranzitează județul; îmbunățătirea calității mediului înconjurător prin reducerea emisiilor de poluanți; sporirea calității vieții locuitorilor orașului Găești datorită reducerii traficului; îmbunățătirea condițiilor de siguranță rutieră și a confortului în trafic; posibilitatea atragerii de noi investiții în zonă, de dezvoltare a turismului în județ și a investițiilor imobiliare; crearea premiselor de creștere economică în toate sectoarele de activitate”, au explicat reprezentanții Consiliului Județean Dâmbovița.
Alte două proiecte deja avizate
Comisia Tehnică a CNAIR a avizat favorabil, în cursul lunii iulie, studiile de prefezabilitate pentru realizarea Inelului 2 de Centură al municipiului Târgoviște și a centurii orașelor Pucioasa și Fieni, investiții estimate la aproximativ 1,5 miliarde de lei.