Consiliul Județean Dâmbovița a cerut explicații de la Ministerul Transporturilor, cu privire la modernizarea DN 71 Bâldana-Târgovişte-Sinaia şi la DN 7 Bâldana-Titu, două șosele pentru care autoritățile locale fac demersuri de mai mulți ani, în vederea modernizării.
Preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Alexandru Oprea, a prezentat, săptămâna trecută, răspunsurile primite de la autoritățile centrale cu privire la cele două drumuri naționale. "În urma demersurilor repetate făcute de CJ Dâmboviţa referitor la DN 71 Bâldana-Târgovişte-Sinaia şi la DN 7 Bâldana-Titu ni se comunică prin adresa de la cabinetul ministrului Transporturilor că în ceea ce priveşte DN71 au fost formulate la procedura de achiziţie publică 86 solicitări de clarificare conţinând 347 de întrebări. Ulterior elaborării răspunsului consolidat la solicitările de clarificări venite din partea operatorului economic, acestea urmează să fie înaintate către ANAF în vederea clarificării. (...) La DN 7 ni se spune că procesul de elaborare a ofertelor a fost finalizat în data de 27.06.2018 prin aprobarea raportului procedurii de atribuire (...), însă procedura de atribuire a fost contestată la Curtea de Apel Bucureşti. Până la soluţionarea contestaţiei nu se va putea semna contractul cu ofertantul desemnat câştigător", a explicat Oprea.
Situația celor două drumuri naționale este și în atenția deputatului de Dâmbovița Oana Vlăducă. Parlamentarul i-a transmis, oficial, ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, o întrebare prin care îi cere acestuia să precizeze care este stadiul proiectelor de infrastructură DN 7 Bâldana - Titu și DN 71 Bâldana - Târgoviște - Sinaia, dar și care sunt motivele pentru care au fost acumulate întrâzieri. "DN 7 Bâldana - Titu şi DN 71 Bâldana - Târgovişte - Sinaia reprezintă căi de acces principale care tranzitează judeţul Dâmboviţa, modernizarea lor aflându-se de mai mulţi ani în lista de investiţii a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Din păcate, observ că realizarea acestor investiţii se transformă într-un eşec perpetuu, o emblemă a neputinţei guvernamentale. E de neacceptat ca, de atâţia ani, în fiecare sesiune parlamentară, deputaţi şi senatori ai judeţului să semneze întrebări şi interpelări către Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pe aceste subiecte. Este un blocaj absurd pe care nimeni nu-l poate înţelege" i-a transmis deputatul ministrului Transporturilor.
În luna martie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunța că a depus aplicaţia de Finanțare pentru proiectul "Modernizare DN 71 Baldana – Târgovişte - Sinaia, km 0+000-km 44+130 - Lărgire la 4 benzi şi km 51+014 -km 109+905 - drum de 2 benzi". CNAIR preciza că dorește să obțină, pentru acest obiectiv, finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
Proiectul își propune reabilitarea și modernizarea a 101,696 km de drum naţional, reabilitarea a 9 poduri din care unul se va extinde de la 2 la 4 benzi de circulaţie; execuţia a 17 poduri noi (14 poduri vor avea 2 şi 3 poduri vor avea 4 benzi de circulaţie), 3 pasaje CF (unul nou, unul reabilitat şi extins şi unul reabilitat), 4 spaţii parcare şi amenajarea a 55 intersecţii. Totodată, lucrările vor include dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, calitativ, de durată şi eficient.
Valoarea totală a proiectului este de 2.208.589.109,33 lei, 85% fiind contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-1.581.189.165,75 lei, iar 15% contribuția proprie- 279.033.382,18 lei. Un total de 348.366.561,40 lei va reprezenta cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA, potrivit informațiilor publicate de CNAIR la momentul respectiv.