Autoritățile dâmbovițene au mai bifat o etapă în implementarea unui amplu proiect pentru transformarea zonei Padina – Peștera într-o stațiune modernă și un punct de atracție pentru cât mai mulți turiști.
Aspectul actual al zone, relativ recent declarată stațiune de interes național, nu trădează nici pe departe faptul că planuri pentru transformarea sa într-o destinație turistică există de aproape jumătate de secol. Informația a fost dezvăluită chiar de președintele Consiliului Județean Dâmbovița, cu prilejul dezbaterii pe tema proiectului privind Padina – Peștera.
“Despre această stațiune și despre pârtiile de schi se vorbește în România încă din anul 1977 și discutăm despre o stațiune montană nouă, care se poate realiza, dacă ne-o asumăm cu toții, iar eu sunt primul care și-o asumă. Primul lucru pe care l-am făcut împreună cu colegii mei, la finalul anului 2020, a fost să semnez ordinul de începere a realizării acestui masterplan. Următoarea întâlnire am avut-o, alături de colegii mei din CJD, cu președintele Camerei de Comerț și cu proprietarii de terenuri din zona turistică a comunei Moroeni. Vorbim de o muncă de mulți ani de acum înainte și am considerat oportună colaborarea administrației județene cu administrația locală din comuna Moroeni și cu toate instituțiile implicate. La jumătatea lunii decembrie, acest proiect a intrat în faza dezbaterii tehnice pe marginea masterplanului - pentru dezvoltarea spațială, documentația tehnică a fost trimisă tuturor ministerelor, instituțiilor și companiilor care pot emite puncte de vedere în ceea ce privește infrastructura edilitară, infrastructura practicării sporturilor montane și, nu în ultimul rând, investițiile specifice unui astfel de proiect. Acum două săptămâni am avut o întâlnire, în cadrul Consiliului Județean Dâmbovița, cu o firmă de specialitate, pentru a stabili unde vor fi amplasate pârtiile de schi și știm toți că, din anul 2008, au fost avansate nenumărate variante, s-au gândit variante de proiect pe anumite terenuri, apoi au fost schimbate, au fost avansate alte idei de amplasamente”, a declarat președintele CJ Dâmbovița, Corneliu Ștefan, cu prilejul dezbaterii.
Tot atunci, acesta a anunțat și că un nou element este avut în vedere, în viitorul proiect: “Sunt în măsură să vă anunț - și îmi asum ceea ce spun - că am venit cu propunerea să facem un protocol cu județul Prahova, pentru a avea încă o pârtie de schi, care să plece din zona noastră, județul Dâmbovița, și să coboare până la Sinaia - în afară de pârtia Cocora, despre care discutam până acum. Dacă realizăm ceea ce ne-am propus, vom avea trei pârtii de schi - două pe raza județului Dâmbovița și una în colaborare cu județul Prahova, ceea ce specialiștii în domeniu au spus că este realizabil”.
În cadrul acestui demers urmează să fie realizat Planul Urbanistic Zonal (PUG), care va reglementa modul de construire în stațiunea Peștera – Padina. Pentru acesta, cheltuielile vor fi suportate de Consiliul Județean (80%) și comuna Moroeni (20%).
“Legat de infrastructură și de pârtiile de schi, vom avea instalație de transport pe cablu, însumând 1.970 metri de telegondolă și 628 metri de teleschi. De asemenea, intenționăm să integrăm stațiunea de interes național Peștera-Padina și în circuitul național și în cel internațional, prin oferirea de facilități pentru practicarea de turism alpin, turism de aventură, agroturism, turism ecologic, turism ecumenic, baze de agrement și relaxare, oferte turistice pentru toate vârstele și, mai ales, pentru toate sezoanele. Îmi doresc să stabilim cu exactitate, prin acest masterplan, unde va fi zona de hoteluri de 3, 4, 5 stele, unde va fi zona de pensiuni, unde va fi zona de camping, cum vor arăta - ca regim de înălțime sau ca estetică - toate clădirile. Trebuie să ținem cont de faptul că ne aflăm în zona Parcului Natural Bucegi și voi urmări cu atenție ca, în urma acestei strategii, să nu obținem un kitsch. Totul - de la zona amplasării clădirilor, până la parcări, rețele și coșuri de gunoi - va fi trecut în acest document de bază pentru dezvoltarea Stațiunii Naționale Peștera - Padina.
Sper ca în luna martie să avem finalizată procedura de achiziție publică pentru sectorul de drum de 6 kilometri, rămas neasfaltat pe partea stângă contur de lac. Am prevăzut în buget suma necesară, de aproximativ 8 milioane lei, și vom finaliza partea de asfalt din zona montană.
În al doilea rând, după aprobarea bugetului, pe lista de investiții voi scoate la licitație studiul de fezabilitate, pentru pasarela peste râul Ialomița, cu o lungime de 60 de metri, din DN 71, înainte de satul Glod din comuna Moroeni, și drumul care va ieși direct la Sanatoriu, care aparține Consiliului Județean, pentru a începe investiția pe DJ 714 (…)”, a mai spus președintele CJ Dâmbovița.