În județul Prahova au fost înregistrate, pe parcursul anului trecut, cu 3,38% mai multe accidente rutiere decât în 2018, potrivit cifrelor furnizate de IJP Prahova. Din fericire, tendința este dată de creșterea numărului de accidente ușoare (+8,11%), în timp ce, la nivel județean, au fost înregistrate cu 5,78% mai puține evenimente grave.
De altfel, după cum anunță reprezentanții IJP, numărul persoanelor care și-au pierdut viața în accidente rutiere a scăzut, anul trecut, cu 22,36%, iar numărul persoanelor rănite grav a fost mai mic cu 2,96%.
Din datele centralizate de IJP Prahova, neacordarea de prioritate altor vehicule a reprezentat cea mai frecventă cauză a accidentelor rutiere (14,95% din cazuri), urmată îndeaproape de abaterile bicicliștilor (14,07%) și ale pietonilor (13,78%).
12% dintre evenimente s-au produs pe fondul nerespectării vitezei regulamentare, iar 10% din cauza neacordării de prioritate pietonilor.
Aceste cinci cauze au generat 64,97% din totalul accidentelor rutiere grave, iar sancţiunile contravenţionale dispuse pentru combaterea lor (24.634) reprezintă 35,64 % din totalul celor aplicate în 2019.
"Precizăm că 42,8% din totalul accidentelor grave de circulaţie au fost generate de primele trei cauze (neacordare prioritate vehicule, abateri bicicliști și pietoni), iar pentru combaterea lor au fost aplicate 7.861 de sancțiuni (11,37% din numărul total de sancțiuni)", precizează IJP, în bilanțul anual.
Potrivit aceleiași surse, din analiza datelor statistice înregistrate în anul 2019, se poate observa că ziua din săptămână în care s-au produs cele mai multe accidente a fost lunea - 66, spre deosebire de anul 2018 în care ziua cu cele mai multe accidente a fost vinerea - 68, iar luna cu cele mai multe accidente rutiere a fost decembrie, când s-au înregistrat 40 de accidente.
Reprezentanții IJP au mai remarcat că pe drumurile naționale din județ s-au produs cele mai multe accidente rutiere grave (112), întrucât aceste șosele reprezintă cea mai mare suprafaţa/întindere a părţii carosabile din judeţ, dar și din alte cauze: numărul mare de autovehicule şi intensitatea traficului rutier; reabilitarea suprafeţei carosabile care a permis deplasarea cu viteze superioare şi, implicit, înregistrarea unor coliziuni cu vătămări corporale grave sau chiar decese. Pe de altă parte, în zonele în care nu sunt amenajate trotuare, circulația pietonilor se face pe partea carosabilă, iar acest aspect a contribuit, de asemenea, la înregistrarea unui număr mare de evenimente.
Polițiștii cred că evoluţia problematicii siguranţei rutiere în 2019 a fost influenţată de fluidizarea traficului rutier, îngreunată de aglomerările formate pe D.N.1, în staţiunile montane Azuga, Buşteni, Sinaia şi Comarnic, respectiv de creşterea complexităţii şi volumului traficului rutier, pe fondul dezvoltării parcului auto şi a creşterii numărului posesorilor de permise de conducere. Potrivit datelor IJP Prahova, parcul auto din judeţ a ajuns în prezent la un total de 307.007 de autovehicule (cu 20.532 mai multe față de 2018), la care se adaugă şi mașinile aflate în tranzit sau vehiculele înregistrate la autorităţile locale.
Sursa foto: arhiva IJP Prahova