13 acţiuni de optimizare SEO care ajuta în 2017
Optimizarea SEO este necesară în cazul oricărei pagini web care îşi doreşte o mai bună vizibilitate în rezultatele organice ale motorului de căutare. Cu alte cuvinte, este un proces care aduce îmbunătăţiri atât în ceea ce priveşte poziţia în rezultatele afişate de către Google, cât şi la nivelul numărului de vizitatori care accesează website-ul şi care cumpără produsele sau apelează la serviciile existente pe pagina respectivă.
Totuşi, pentru a obţine rezultatele dorite, în fiecare campanie de optimizare SEO trebuie să fie incluse anumite acţiuni care pot îmbunătăţi locul pe care un site îl ocupa în clasamentul motorului de căutare.
Iată care sunt cele 13 acţiuni de optimizare SEO care ajuta în 2017:
1. Identificarea cuvintelor cheie relevante este una dintre cele mai importante acţiuni care pot ajuta la optimizarea unei pagini web. Pentru că această acţiune să aducă rezultatele dorite, este necesară evitarea optimizării unui număr prea mare de cuvinte cheie sau a unora irelevante. Mai precis, fiecare categorie/postare de pe un site trebuie să vizeze un cuvânt cheie (un subiect principal) pe care utilizatorii îl caută în mod frecvent, în mediul online.
2. Analiza competitorilor reprezintă o altă acţiune care ajută optimizarea SEO a unei pagini web, mai ales dacă domeniul este unul nou, cu o autoritate redusă. Practic, acest lucru ajută nu doar la identificarea unor cuvinte cheie pe care este posibil să le fi considerat irelevante iniţial, ci şi la completarea anumitor goluri în ceea ce priveşte conţinutul de pe site.
3. Găsirea unor idei de conţinut pentru a evidenţia cuvintele cheie se afla printre primele acţiuni aplicate într-o campanie de optimizare SEO. În acest sens, trebuie identificate subiectele şi ideile populare, urmând ca acestea să fie adaptate şi modificate, astfel încât rezultatul să fie unul îmbunătăţit. În altă ordine de idei, pentru ca pagina web să ajungă în primele rezultate afişate în motorul de căutare, conţinutul de pe site-ul respectiv trebuie să fie unul de interes, relevant şi atractiv pentru publicul ţintă.
4. Introducerea unor Studii de caz şi Date reale. O altă modalitate prin care poate fi îmbunătăţită vizibilitatea unui website este aceea de a introduce date reale cu privire la un subiect de interes. Această acţiune va diferenţia conţinutul site-ului de cel al altor păgâni web şi, totodată, va ajuta la construirea unei relaţii cu utilizatorii, bazată pe încredere.
5. Scrierea textelor într-un mod “friendly”. Atunci când utilizatorii ajung pe un website şi sunt întâmpinaţi de un text prea lung, în redactarea căruia a fost folosit un limbaj de lemn, aceştia îşi pierd interesul şi părăsesc site-ul respectiv. Tocmai din acest motiv, una dintre acţiunile esenţiale de optimizare SEO este reprezentată de realizarea unor texte informative, clare, concise şi uşor de citit.
6.Înserarea link-urilor externe în texte va fi de folos pentru cititori, întrucât acestea îi vor conduce către mai multă informaţie relevanţă în legătură cu subiectul respectiv, dar ajută şi din punct de vedere SEO. Astfel, prin intermediul link-urilor externe, calitatea informaţiei care se regăseşte pe site creşte în opinia vizitatorilor şi, în acelaşi timp, se realizează conectarea cu alte pagini web care fac parte din aceeaşi nişă.
7. Includerea cuvântului cheie principal în titlul paginii şi în alte locuri importante reprezintă o altă acţiune de optimizare SEO care poate ajuta o pagină web. Cu siguranţă, există şi cazuri în care paginile se vor clasifica în top 10 fără ca în titlul păgânii să se afle cuvântul cheie, însă există o corelaţie semnificativă între această acţiune şi clasamentul motorului de căutare. Drept urmare, pentru a obţine rezultatele dorite, este recomandată includerea cuvintelor cheie atât în titlul paginii, cât şi în metadescrieri, h1 şi alte locuri importante de pe site.
{gallery}seo1{/gallery}
8. Transformarea site-ului într-unul responsive pentru toate dispozitivele se regăseşte printre acţiunile esenţiale de optimizare SEO care ajuta în 2017. Pagină web trebuie să fie funcţională pe o gamă largă de dispozitive, sisteme de operare şi dimensiuni ale ecranului, având în vedere varietatea de device-uri pe care vizitatorii website-ului respectiv o folosesc. Acest lucru ajuta şi îmbunătăţeşte în mod direct experienta utilizatorului pe site, întrucât îi oferă posibilitatea de a accesa informaţiile, serviciile şi produsele disponibile, de pe orice tip de dispozitiv.
9. Îmbunătăţirea vitezei de încărcare a site-ului prin implementarea recomandărilor Google nu trebuie ignorată. Atunci când vine vorba despre clasificarea în rezultatele motorului de căutare Google, viteza de încărcare a paginii joacă un rol important. Astfel, această acţiune devine una care poate ajuta la o mai bună vizibilitate a website-ului, întrucât o pagină care se încarcă rapid depăşeşte, fără îndoială, o alta cu o viteză de încărcare mai mică.
10. Dezvoltarea de link-uri pe alte site-uri (LinkBuilding) reprezintă o altă acţiune de optimizare SEO care trebuie aplicată. Aceasta are o pondere importanta în algoritmul de ranking, pentru că, în general, alte site-uri fac trimitere, prin intermediul link-urilor, către o pagină web care are conţinut relevant, valoros. Foarte important de reţinut, însă, este faptul că accentul trebuie pus pe link-urile care aduc trafic relevant, adică utilizatori care sunt interesaţi cu adevărat de produsele/serviciile oferite de site-ul respectiv.
11. Utilizarea unei singure variante: www. SAU non-www. Pentru că site-ul să fie indexat mai uşor, este recomandată folosirea unei singure variante, fie cea tip www.site.ro fie cea site.ro. În cazul în care această acţiune nu este aplicată, motorul de căutare va considera ca respectiva pagină web există de două ori pe Internet şi o va înregistra drept conţinut duplicat.
12. Instalarea certificatului SSL este o acţiune demnă de luat în considerare, întrucât Google propulsează în clasamente site-urile cu un SLL instalat. Cu alte cuvinte, odată cu criptarea HTTPS orice informaţie vă fi securizată înainte ca aceasta să circule pe Internet. De asemenea, acest lucru garantează că informaţiile trimise către un website nu vor fi furate sau modificate.
{gallery}seo2{/gallery}
13. Verificarea site-ului pentru a vedea dacă a fost hack-uit sau are link-uri externe inserate este o altă acţiune de optimizare SEO care poate ajuta în 2017. În cazul în care pagină web a fost hack-uita, traficul va scădea considerabil. În consecinţă, este importantă verificarea site-ului, în urma căreia să existe siguranţă că acesta nu a fost spart şi că nu există link-uri externe suspecte.
Iată, aşadar, care sunt cele mai importante 13 acţiuni de optimizare SEO care ajută în 2017 şi cum influenţează acestea vizibilitatea unui site în clasamentul motorului de căutare.