Transportul în comun în Ploieşti merge pe roţi, circulă pe cabluri, arde benzină sau motorină şi se tărăşte pe şine. Orice locuitor al oraşului, fie că e sau nu motorizat propriu şi personal, poate recunoaşte cu mâna pe inimă că Ploieştiul e sufocat de maşini. Tocmai de aici se porneşte către ideea că e bine de cele mai multe ori să iei tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul pentru a ajunge la destinaţie. Pe lângă faptul că e mai ieftin e şi un gest conştiincios din partea orăşenilor. Decât să blochezi străzile cu maşina, călătoreşti alături de alţii ca şi tine cu transportul în comun. E un principiu bun. La Ploieşti când vine vorba despre tramvaie, însă, e o problemă. La început de an, Primăria Ploieşti a încercat să rezolve meteahna asta a trenurilor urbane. Prin urmare s-a semnat contractual de execuţie pentru „Creşterea mobilităţii transportului public prin reabilitarea traseului tramvaiului 102 cu lucrări vizând calea de rulare, staţii cu peroane adaptate persoanelor cu dizabilităţi, material rulant, elemente de semnalizare şi automatizare - etapa I: Bucla Nord - IntersecţieRepublicii”.
Concret, şi pentru că denumirea proiectului e mai lungă decât „Luceafărul”, este vorba despre reabilitarea căilor de rulare ale tramvaielor. Vor fi modernizate şinele de tramvai, vor fi refăcute liniile aeriene de contact sau vor fi refăcute staţiile de călători. După aflarea veştilor privind marile reabilitări ne-am pus cu toţii întrebarea: cât de mare va fi şantierul creat odată cu aceste lucrări? Până şi primarul Iulian Bădesc şi-a pus această întrebare şi a găsit şi o soluţie. Pentru că va fi rău cu traficul, adică mai rău decât acum, edilul susţine că pe perioada derulării lucrărilor, niciun călător nu va mai fi nevoit să plătască bilet la TCE. Splendid! Oricum nu plăteau mulţi, la Ploieşti se făcea blatul într-o veselie.
Colac peste pupăză însă, se pare că cei de la TCE vor să propună consilierilor locali ploieşteni ca de la începutul lui martie în municipiusă fie introdus un abonament unic pe toate liniile. Abonamentul ar urma să coste 65 de lei şi să fie valabil pe toate traseele. Idee bună momentan, în condiţiile în care acum pe un singur traseu trebuie să scoţi din buzunar 52 de lei pentru un abonament lunar. Tot acum, pe toate liniile de transport un abonament costă 104 lei. Unde e chichiţa cu noul abonament pe toate liniile care costă mai puţin? Păi la faptul că acesta ar urma să poată fi folosit şi după ce încep lucrările de reabilitare a căilor de rulare pentru tramvaie în Ploieşti. Implicit adică şi atunci când transportul cu TCE-ulva fi gratuit. Punând în balanţă cele două lucruri, eu sunt momentan în dilemă. Ori dau 65 de lei şi mă plimb toată ziua cu orice mijloc de transport în comun doresc, ori nu dau 65 de lei şi tot mă plimb de dimineaţă şi până seara? Până găsesc un răspuns bun mă întreb ce vor alege ceilalţi ploieşteni care folosesc serviciile TCE în oraş.
Andrei Constantinescu, jurnalist ploieştean