Aceasta se află în parcarea supermarketului Kaufland Nord, pe Bulevardul Republicii, și poate fi accesată gratuit de către conducătorii autoturismelor electrice. Este ușor de recunoscut daoerece stația este încadrată de 3 locuri de parcare/încărcare marcate în culoarea verde. Șoferii încă ezită să parcheze pe aceste locuri, confundându-le cu cele destinate persoanelor cu handicap. Până la urmă vor fi ocupate de mașini convenționale din cauza slabei accesări a stațiilor.
Kaufland și compania Renovatio au lansat la începutul lunii prima rețea publică de stații de alimentare Fast Charge a mașinilor electrice din România. Acestea vor funcționa non-stop, vor putea fi folosite gratuit pe axa Arad – Constanța și se vor afla în parcările magazinelor Kaufland din nouă orașe și pe autostradă, oferind astfel posibilitatea utilizatorilor de mașini electrice să se deplaseze pe distanțe mai mari.
Rețeaua de stații va fi disponibilă tuturor utilizatorilor de vehicule electrice, fie ele 100% electrice sau hibride plug-in, gratuit și non-stop, pe axa Arad – Constanța, în parcările a nouă magazine Kaufland România și pe autostrada A2. Noile stații de încărcare rapidă a vehiculelor electrice vor fi amplasate în parcările magazinelor Kaufland din orașele Arad, Timișoara, Deva, Sebeș, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Pitești, București și Constanța, precum și pe autostrada A2.
Cel mai important beneficiu pentru utilizatorii de vehicule electrice este posibilitatea de încărcare în regim Fast Charge (0-80% din capacitatea bateriei în mai puțin de 1h). Stația deservește toate tipurile de vehicule 100% electrice și hibride plug-in, atât pentru standardele de încărcare rapidă (CHAdeMO și CCS) la o putere de 20kWh, cât și pentru încărcare în curent alternativ (type 2) la o putere de 22kWh. Costurile de totale pentru deschiderea unei singure stații de încărcare se pot ridica până la 30.000 de euro, numai instalarea costând între 5.000 și 15.000 de euro.
Potrivit statisticilor piața mașinilor electrice este în creștere: în 2015, românii au achiziționat 495 de autoturisme noi hibride sau electrice 100%, dublu față de numărul vehiculelor de acest tip vândute în 2014, iar în primele două luni ale acestui an, au fost înmatriculate 74 de automobile noi hibride și electrice, cu 90% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Râmâne de văzut câte mașini electrice vor fi încărcate la Ploiești, prin definiție, orașul poluării și al motoarelor diesel. Oricum, interesul autorităților locale pentru asemenea inițiative este zero.