Avocatul Poporului recomandă conducerii SJU Ploiești să întocmească o procedură clară de informare a aparținătorilor cu privire la starea pacienților internați

Avocatul Poporului recomandă conducerii SJU Ploiești să întocmească o procedură clară de informare a aparținătorilor cu privire la starea pacienților internați
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Avocatul Poporului a publicat, pe 20 ianuarie, o recomandare către conducerea Spitalului Județean de Urgență Ploiești, în sensul întocmirii unui proceduri pentru informarea aparținătorilor.

“Managerul Spitalului Județean de Urgență Ploiești, în exercitarea atribuțiilor prevăzute de legislația în vigoare, va dispune măsurile legale pentru:

a) elaborarea procedurii operaționale privind informarea aparținătorilor privind informarea aparținătorilor despre starea de sănătate a pacienților internați în orice secție a spitalului, conform legislației în vigoare, în așa fel încât să fie descriși toți pașii care trebuie urmați, stabilite atribuțiile, persoanele responsabile, avându-se în vedere și permanenta revizuirea a acestei proceduri;

b) prelucrarea procedurii operaționale cu întreg personalul implicat;

c) aducerea la cunoștința pacienților și a aparținătorilor a conținutului respective proceduri operaționale, prin publicarea acesteia pe pagina de internet a spitalului sau prin afișare la avizierul spitalului.

Managerul Spitalului Județean de Urgență Ploiești va informa, în termen de 30 de zile, instituția Avocatul Poporului, prin Biroul Teritorial Ploiești (...), cu privire la însușirea Recomandării, precum și privitor la toate măsurile dispuse, anexând copii ale documentelor care susțin adresa de însușire”, scrie în recomandarea formulată de Avocatul Poporului.

Aceasta a fost elaborată ca urmare a investigației derulate de instituția amintită în cazul unui pacient care a fost protagonistul unui material publicat de presa central. Astfel, s-a constatat că “la nivelul Spitalului Județean de Urgență Ploiești nu există o procedură operațională privind informarea aparținătorilor despre starea de sănătate a pacientului internat, pentru toate secțiile, ci doar pentru Unitatea de Primiri Urgențe”.

În cadrul unei conferințe de presă organizate la finalul lunii noiembrie, managerul SJU Ploiești, dr. Bogdan Nica, își exprima îngrijorarea tocmai în legătură cu aspectele referitoare la informarea aparținătorilor cu privire la starea pacienților internați. “Singura noastră problemă - şi este imensă, vă spun sincer, la asta lucrăm acum - este comunicarea cu aparținătorii, este foarte dificilă, telefoanele sună non-stop, personalul e foarte obosit. Fac un apel la asociaţiile care doresc, să mă contacteze, cu voluntari care să aibă curajul să îmbrace acele costume, pe care le punem gratuit la dispoziţie, să intre în secţie, să discute cu personalul din secţie, să ia date despre pacienţi şi să sune familiile să le spună în ce stare sunt. Şi eu răspund la telefon, şi directorul medical, şi directorul financiar, tot dăm date despre pacienţi, dar nu facem faţă, oamenii vor să ştie cum se simt pacienţii, uneori şi din oră în oră, mai ales în cazul celor de la terapie intensivă”.

 

Image