Cu subvenții publice reduse la jumătate în ultimii ani și dificultatea de a accesa alte surse de finanțare, a face un film în România „este tot mai greu”, spune Călin Peter Netzer, care și-a prezentat pelicula „Poziția copilului” în cadrul Secțiunii Perlas a Festivalului de film de la San Sebastian, transmite EFE. „Acum e aproape imposibil să faci un film doar cu bani din România, singura opțiune sunt coproducțiile”, a declarat pentru EFE regizorul român, câștigător al ultimei ediții a Berlinalei și primul român care a luat trofeul Ursul de Aur, la secțiunea lung metraj. „Sper ca asta să îmi permită ca viitorul meu proiect să fie o coproducție, aceasta este calea pentru toată lumea”, a spus regizorului român, al cărui prim film, Maria, a fost distins cu Marele Premiu al Juriului, la Lucarno. Potrivit Agerpres, vorbind despre filmul său, regizorul român a mărturist că împreună cu co-scenaristul Răzvan Rădulescu se gândeau, în realitate, la un alt proiect, despre o familie disfuncțională, dar împreună și-au dat seama că ambii aveau „o mamă posesivă și de aici a apărut ideea, dintr-o experiență personală”. O bună parte din greutatea filmului se bazează pe caracterul mamei, Cornelia, „o femeie puternică și autoritară, cum pot fi multe, dar diferența este că ea are mijloacele financiare pentru a pune în aplicare ceea ce vrea să facă”. „Acum, în România situația este mult mai bună decât în urmă cu zece sau 20 de ani, dar această tranziție durează prea mult, iar pașii care se fac sunt foarte mici”, a spus regizorul.
Cu un buget modest, doar două camere digitale și 30 de zile pentru a turna un scenariu de 126 de pagini cu diferite locații, Netzer a optat pentru „cine verite”, cu camera filmare pe umăr
După San Sebastian, promovarea în străinătate a filmului va continua, până la sfârșitul anului, pelicula „Poziția copilului” fiind propusă pentru nominalizarea la Oscar, la categoria pentru Cel mai bun film într-o limbă străină.
Sursa foto: selectnews.ro