Directorul ONRC Valentina Burdescu a anunţat joi “un progres extrem de important în materie de servicii publice oferite cetățenilor în format digital, mai exact, hub-ul de servicii publice de la Oficiul Național al Registrului Comerțului”.
România și-a asumat o țintă de 36 de servicii publice care vor fi digitalizate până la finalul anului 2025. 17 dintre acestea sunt deja cuprinse în hub-ul de la ONRC. Bogdan Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării a dat ca exemplu în acest sens “începerea unei afaceri, verificarea unei rezervări a denumirii unei companii, înființarea persoanelor juridice, a PFA-ului sau întreprinderilor individuale, lichidarea, dizolvarea, radierea, insolvența unei companii, furnizarea de informaţii, certificate constatatoare și alte rapoarte”.
În acest moment, timpul necesar pentru crearea unei firme se reduce de la 72 la 24 de ore. Portalul poate să fie accesat 24 din 24, 7 zile din 7. Timpul pentru completarea tuturor documentațiilor, pentru încărcarea lor pentru înființarea unei firme cu asociat unic este în această formă de aproximativ 15 minute, a spus Bogdan Ivan.
Directorul ONRC Valentina Burdescu a prezentat jurnaliştilor la finalul şedinţei de guvern de joi o simulare de înmatriculare a unei firme, precizând că toate cererile care se inițiază până la 23:59 în cursul unei zile, se înregistrează automat în ziua respectivă, iau numere de înregistrare în Registrul Comerțului automat și primesc termen de soluționare, a doua zi.
Marcel Ciolacu. Exclud categoric toate speculațiile potrivit cărora Guvernul ar pregăti creșteri de taxe
Portalul de servicii online, care este o componentă a sistemului informatic integrat, pentru că în spatele acestui portal este un sistem la nivel național, care asigură operaționalizarea celor trei registre - Registrul Comerțului, Beneficiar Real și Registrul Insolvenței - și o bază de date începând cu anul 1990, toată baza de date a Registrului Comerțului a fost mutată în noile structuri de baze de date.
Din totalul cererilor care se transmit la Registrul Comerțului, aproximativ 60-65% ar urma să fie depuse prin serviciile online, iar la ghişeu se vor putea prezenta fizic doar persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale sau persoanele juridice care vin pentru prima dată în vederea înființării sau în vederea efectuării unei mențiuni cu un grad de complexitate ridicat.