Piața de eCommerce din România se află într-un continuu proces de dezvoltare și maturizare, înregistrând, în 2017, o creștere de 40% față de anul anterior. Cu toate acestea, majoritatea magazinelor din online-ul românesc încă sunt departe de a fi bine puse la punct, fapt care nu îi afectează doar pe antreprenorii din mediul digital, ci și pe utilizatorii români de Internet, tot mai interesați de comerțul online.
AdMarks Media a realizat o radiografie SEO a pieței de eCommerce din România și a întocmit un studiu bazat pe analizarea principalilor factori de ranking în Google a 350 de magazine online, în perioada octombrie 2017 - ianuarie 2018, informează Daily Business. Rezultatele studiului indică faptul că majoritatea magazinelor online din România încă se confruntă cu probleme majore de indexare precum timpul mare de încărcare, conținutul duplicat, prezența erorilor 404 sau lipsa unui plan de content marketing, 40% dintre acestea riscând să fie penalizate de algoritmii Google.
De asemenea, din studiu reiese că aproximativ 40% dintre magazinele online din România nu au implementat certificatul SSL (Secure Sockets Layer), ceea ce înseamnă că nu și-au trecut site-urile la varianta HTTPS, importantă pentru securitatea și protecția datelor personale ale clienților, mai arată studiul, citat de dailybusiness.ro. În cazul magazinelor online, aceste date sunt extrem de sensibile, fiind vorba despre parole, carduri, adrese ș.a.m.d., iar lipsa unui astfel de factor care să le asigure securitatea poate permite interceptarea lor. Acest lucru înseamnă că atât utilizatorii cât și serverele pot deveni ținte ușoare pentru hackeri.