Potrivit specialiştilor, 80% dintre mașinile-second hand scoase la vânzare acestea pot avea probleme ascunse ori neştiute de vânzători. Fie au kilometrajul dat înapoi, fie au suferit accidente şi au fost reparate. Pe o piaţă în care nu mai ştii în cine să ai încredere au apărut aşa numiţii detectivi auto care, contra-cost bineînţeles, verifică autoturismele înainte de a fi cumpărate.
Detectivii de maşini afirma că au descoperit probleme la 80% dintre maşinile verificate de ei. Vorbim de foarte mulţi bani ceruţi şi cel mai adesea primiţi pe nedrept de către vânzători. Dacă ar vinde autoturismele rulate cu kilometrajul real, adică la un preţ corect, samsarii ar pierde milioane de euro într-un singur an.
Contra-cost, Mihai Cune verifica dacă maşina a fost furată sau dacă are accidente ascunse. Foloseşte pentru asta seria motorului. Susţine că informaţiile pe care le are îi folosesc pentru a verifica incidente petrecute în România ori în Europa.
Detectivii de maşini au făcut un experiment. Au luat informaţii publice despre 200 de maşini de pe internet şi le-au verificat. Rezultatul este surprinzător. 60 la sută din aceste maşini aveau cel puţin o dăuna. 5 la sută au avut dăuna totală, dar au fost reparate, deşi samsarii de maşini le vindeau ca şi cum nu ar fi avut nicio problemă.
Valoarea medie a reparaţilor în cazul incidentelor ascunse poate fi în medie de 10 mii de euro.
În România nu există site-uri gratuite unde să poţi verifica istoricul maşinilor. Astfel de platforme sunt răspândite în SUA sau în vestul Europei, tocmai pentru a-i proteja pe clienţi.
Citiți mai multe pe stirileprotv.ro.