O cunoscută agenție de turism din România a fost amendată de Protecția Consumatorilor, ca urmare a neregulilor constatate de comisarii ANPC în urma unui control efectuat după numărul mare de sesizări primite. Principalele deficiențe au fost legate de modul în care erau afișate prețurile și promovarea unor reduceri care nu putea fi demonstrate.
Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București (CPCMB) a verificat respectarea prevederilor legale, în domeniu, la șapte agenții de turism aparținând operatorului economic SC CHRISTIAN'76 TOUR SRL, ca urmare a numărului însemnat de reclamații primite, pe această temă, anunță un comunicat transmis de ANPC.
Comisarii au aplicat amenzi în valoare de 90.000 lei, trei avertismente, precum și șapte propuneri de încetare a practicilor incorecte.
“Neregulile constatate de echipele de control au fost:
- Indicarea unor reduceri de prețuri, la cele practicate fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul prețului;
- Menționarea prețurilor folosind sintagma «de la...» fără a preciza un preț maxim;
- Indicarea taxei incluse, nefiind specificat clar la ce tip de taxe se referă mențiunea, în condiția în care în contract apăreau și taxe neincluse;
- Afișarea prețului în euro la pachete de servicii turistice din România;
- Lipsa afișării cursului de schimb valutar în agenții;
- Existența a două puncte de lucru cu sediu expirat”, au precizat comisarii.
”De-a lungul anilor, am făcut dese avertizări legate de activitatea operatorilor economici din turism. Speram ca acest mesaj să ajungă și la agenții, dar iată că nu m-am făcut înțeles. Este momentul în care sancționarea a devenit obligatorie. Vom demara o tematică, la nivel național pe acest subiect. Se apropie perioada vacanțelor și trebuie să fim siguri că niciun consumator nu va fi înșelat”, a declarat Paul Anghel, director general ANPC.
UPDATE
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!