Amendă de două milioane de euro pentru Mega Image! Acuzații lansate de Consiliul Concurenței, privind prețurile la produsele de bază

consiliul concurenței amendă mega image
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Consiliul Concurenței a amendat Mega Image cu 10,08 milioane de lei, potrivit unui comunicat transmis miercuri de autoritatea de concurență. Retailerul este acuzat că ar fi furnizat prețuri mai mici decât cele practicate la raft, la produsele de bază, inducând în eroare clienții.

 

Consiliul Concurenței susține că Mega Image ar fi furnizat “informații inexacte privind prețurile unor produse de bază”: “Autoritatea de concurență a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață, o serie de informații referitoare la prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază și a constatat că există anumite neconcordanțe în răspunsul transmis de Mega Image. Spre exemplu, în cazul prețului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preț la raft dintre retailerii analizați, de 3,69 de lei/litru, preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la prețul indicat”.

În urma acestor constatări, autoritatea de concurență a aplicat o amendă de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro).

„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație online, lansată de Consiliul Concurenței, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare. Datele din Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!  

Sursa foto: cursdeguvernare.ro

 

 

Image