Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat o companie din sectorul telecom cu 7.000 de lei pentru nereguli în ofertele de telefonie mobilă şi internet care pot crea grave prejudicii clienţilor. Cazul este dat exemplu într-o postare pe Facebook, de Sorin Susanu, comisar-şef în cadrul ANPC: "În ultima perioadă au început să apară tot mai multe reclame în care ne sunt prezentate informaţii extrem de atrăgătoare încercând să ne inducă in eroare prin crearea unor percepţii false cu scopul final de a ne determina să cumpărăm acele produse. Rog să analizaţi cu atenţie toate aceste "oferte miraculoase" deoarece în multe cazuri ele sunt mincinoase şi vă pot crea grave prejudicii".
Din ofertele prezentate de acesta reiese că este vorba despre Telekom, scrie Agerpres, menționând că nu a primit, deocamdată, un punct de vedere din partea companiei.
"Un astfel de exemplu este o campanie publicitară a unei companii de telefonie care-şi prezenta serviciile inducând ideea şi percepţia de "gratis" şi "nelimitat" cu toate ca în realitate lucrurile erau diferite, respectiv: Campania BLACK FRIDAY A -------------ROMANIA care a rulat în perioada 5 - 29.11.2020 şi a promovat beneficiile ofertei MOBIL NELIMITAT a prezentat o publicitate înşelătoare, astfel: - pe de o parte în publicitatea oferită de operatorul economic NELIMITAT NET + MINUTE 50% REDUCERE 12 LUNI există diferenţe privind mărimea caracterelor (literelor) utilizate la descrierea ofertei, inducând astfel în eroare consumatorii. Totodată, menţiunea de "CEL MAI MIC PREŢ PENTRU TOATE ACESTE BENEFICII LA UN LOC" trebuie să aibă la bază elaborat un studiu de piaţă efectuat de o societate specializată în sondarea pieţei, care trebuia să specifice eşantionul şi perioada analizată pentru a se putea stabili veridicitatea informaţiei oferite", a scris Susanu.
Pezentarea de publicitate în forma şi conţinutul specificat a fost considerată practică comercială înşelătoare și sancționată cu o amendă de 7.000 de lei.
Sursa foto: Facebook/ Sorin Claudiu Susanu