Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi de aproximativ 650.000 de lei unor magazine din rețeaua Selgros, verificate în timpul unui control de amploare derulat luni, pe 29 ianuarie, pe întreg lanțul de 23 de unități.
Verificările au urmărit modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu, iar în urma controalelor au fost aplicate amenzi pentru mai multe magazine, în valoare de aproximativ 650.000 de lei și pătru avertismente, în timp ce inspectorii au oprit de la comercializare și marfă însemnând produse alimentare neconforme în valoare de aproximativ 45.000 lei, potrivit unui comunicat al Autorității. De asemenea, echipele de control au dispus oprirea temporară a prestării de servicii pentru agregatele frigorifice din magazinul Selgros Oradea - până la remedierea deficienţelor. Totodată, aceștia au propus închiderea temporară pentru o perioadă de până la șase luni a magazinului din municipiul Iaşi, respectiv închiderea temporară pentru o perioadă de 6 până la 12 luni a magazinului Selgros Băneasa din Bucureşti şi emiterea deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte în 3 magazine.
„Am demarat o nouă acţiune de verificare a marilor reţele comerciale. Vom îndesi controalele şi vom lua măsuri din ce în ce mai ferme, până vom avea pe piaţă aceeaşi calitate a produselor cu cele aflate pe rafturile magazinelor din vestul Europei. Am mai spus: nu suntem consumatori europeni de mâna a doua”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.
Printre principalele nereguli constatate de comisarii ANPC se numără comercializarea unor legume şi fructe deteriorate şi care nu respectă indicaţiile de calitate de pe etichetă (diferenţe de calibru), comercializarea unor produse preambalate care nu respectă cantitatea netă înscrisă pe eticheta de produs, neafişarea, în zona gastro, a listei ingredientelor, a valorii lor nutriţionale, a alergenilor, a greutăţii produsului, a faptului că provin din produse congelate, acolo unde este cazul, şi a aditivilor pe care produsele preparate în locaţie le conţin. Alte nereguli descoperite au ținut de nerespectarea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor sau pentru produsele finite păstrate la masa caldă, condiţii improprii de lucru în zona de carmangerie, folosirea unor agregate frigorifice cu acumulare de praf, rugină şi alte impurităţi, comercializarea unor produse din carne cu acumulare de lichid in interiorul ambalajului, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj deteriorat şi a unor ouă de consum cu coaja crăpată/spartă, comercializarea produselor din peşte şi a peştelui proaspăt fără a fi acoperite de fulgi de gheaţă precum şi comercializarea unor produse cu data limită de consum depăşită.
FOTO 📸 Președintele ANPC declară război rețelei Mega Image: „Este deja prea mult! Unor magazine le vom stige lumina!”
Comisari de la Protecția Consumatorilor au mai găsit neconformităţi pe zona de depozitare a unor produse destinate neutralizării, igienizare necorespunzătoare, lipsa unei evidenţe privind producţia de produse de patiserie coapte în unitate, depozitarea unor produse fără elemente de identificare etc.