ANPC a aplicat amenzi de 2,6 milioane lei unor operatori din sectorul de pâine şi produse de panificaţie

ANPC
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Echipele de control ale Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au aplicat amenzi de aproximativ 2,6 milioane lei unor operatori economici care comercializau pâine şi produse de panificaţie, în urma unor verificări efectuate în perioada 10 - 21 iunie.

Potrivit unui comunicat de presă al instituţiei, transmis miercuri AGERPRES, în perioada menţionată, ANPC a desfăşurat, la nivelul întregii ţări, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în domeniul comercializării, etichetării, prezentării şi publicităţii pâinii şi produselor de morărit şi panificaţie.

În ceea ce priveşte pâinea şi produsele de panificaţie, au fost controlaţi 745 operatori economici, 644 dintre aceştia nerespectând prevederile legale din domeniul protecţiei consumatorilor. Totodată, au fost verificate circa 40 tone de pâine şi produse de panificaţie.


Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii ANPC au dispus unele măsuri, respectiv 560 amenzi contravenţionale în valoare de aproximativ 2,6 milioane lei şi 297 avertismente. Totodată, inspectorii ANPC au dispus oprirea definitivă şi retragerea de la comercializare a circa 12 tone de pâine şi produse de panificaţie în valoare de peste 80.000 lei, precum şi oprirea temporară de la comercializare a 2,7 tone de pâine şi produse de panificaţie până la remedirea deficienţelor de etichetare.

Principalele abateri constatate au fost: comercializarea unor produse în afara datei durabilităţii minimale stabilite de producători, lipsa inscripţionării sau înscrierea eronată, pe etichetă, a datei durabilităţii minimale, comercializarea unor produse cu ambalaje deteriorate şi comercializarea unor produse care nu se încadrează în cantitatea netă declarată.


Pe de altă parte, comisarii ANPC au constatat deficienţe de etichetare prin care nu erau oferite consumatorilor informaţiile obligatorii, care să permită alegerea sortimentului dorit, lipsa informării consumatorilor referitor la ingredientele din care sunt compuse produsele comercializate, aditivii alimentari utilizaţi, valorile nutriţionale şi nerespectarea afişării denumirii furnizorului de pâine, a denumirii produselor livrate şi a preţului de vânzare cu amănuntul al acesteia, exprimat în lei/kg şi lei/bucată.

Citește mai mult pe AGERPRES.

Foto ilustrativ, stirileprotv.ro

Image