Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei a anunțat, marți, că a finalizat acțiunile de control desfășurate la furnizorii de energie electrică în urma sesizărilor primite din partea consumatorilor. ANRE a verificat, în cadrul acestei campanii, „modul de organizare şi funcționare a centrelor de telefonie (call-center); respectarea obligației de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială; respectarea obligației de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare”.
Reprezentanții Autorității au anunțat că HIDROELECTRICA a fost sancționată cu amendă contravențională în valoare de 410.000 lei, pentru nerespectarea în totalitate prevederilor legale privind modul de organizare şi funcționare a centrelor de telefonie (call-center); nerespectarea termenului de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială; nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.
Furnizorii ELECTRICA FURNIZARE și E.ON ENERGIE ROMANIA au fost sancționați fiecare cu amendă contravențională în valoare de 400.000 lei, după ce constatat că nu au fost respectate termenul de 15 zile lucrătoare de transmitere a ofertelor privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială și de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.
Alți doi furnizori, ENEL ENERGIE și ENEL ENERGIE MUNTENIA, au fost sancționați fiecare cu amendă contravențională în valoare de 400.000 lei pentru nerespectarea termenului de 5 zile de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice.
Sursa foto: ANRE