Consiliul Concurenței a transmis, joi, o recomandare companiilor, privind implementarea de măsuri "pentru gestionarea cât mai eficientă a crizei generate de pandemia de coronavirus, astfel încât să se asigure echilibrul pieţei".
Concret, forul propune, pentru reducerea riscului apariției speculei și pentru a permite mai multor consumatori să se aprovizioneze, ca magazinele să limiteze cantităţile de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană/pe un singur bon și să își modifice programul de funcționare.
"De asemenea, în vederea creşterii eficienţei aprovizionării cu produse de bază şi asigurării unei distribuții echilibrate a acestora, companiile își pot coordona atât transporturile de marfă și livrările la domiciliu pentru consumatorii cu grad mare de risc. În același timp, producătorii pot stabili prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției. Platformele de comercializare on-line pot monitoriza variaţiile preţurilor produselor esenţiale și pot adopta o politică de limitare a creșterilor nejustificate ale acestora sau pot suspenda vânzarea anumitor produse dacă există suspiciuni de abuz", a comunicat Consiliul Concurenței.
Reprezentanții forului subliniază că "aceste recomandări se înscriu în Politica comună, adoptată de Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Concurență, privind aplicarea regulilor de concurență în timpul crizei provocate de coronavirus. Cu toate acestea, autoritatea de concurență atrage atenția că nu trebuie folosită această situație de criză pentru a crește prețurile fără o justificare obiectivă, pentru a face schimb de informații sensibile (prețurile practicate, politica comercială etc), pentru a exclude concurenți de pe piață sau pentru a abuza de poziția dominantă. În cazul în care companiile au îndoieli cu privire la compatibilitatea unor inițiative cu legislația în domeniul concurenței, acestea pot contacta Autoritatea de Concurență la adresa presedinte@consiliulconcurenței.ro".
Sursa foto: Facebook