COTAR: Planul de măsuri anunţat de Guvern pare a fi făcut pentru a salva băncile şi multinaţionalele, nu IMM-urile şi populaţia

COTAR: Planul de măsuri anunţat de Guvern pare a fi făcut pentru a salva băncile şi multinaţionalele, nu IMM-urile şi populaţia
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Planul de măsuri anunţat de către Guvern pare a fi făcut pentru a salva băncile şi multinaţionalele, nicidecum firmele româneşti, mai ales IMM-urile, sau populaţia, consideră reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

"Guvernul României pare a nu înţelege ce se întâmplă, iar măsurile anunţate până acum nu reuşesc să salveze România. Nu s-au luat decizii ferme, cu aplicare imediată, nu s-a ţinut cont de nevoia de a elimina birocraţia, s-au anunţat unele măsuri bune, dar care nu se vor putea aplica, din cauza haosului existent în sistem. Mai mult, planul de măsuri pare a fi făcut pentru a salva băncile şi multinaţionalele, nicidecum firmele româneşti, mai ales IMM-urile, sau populaţia. Nu se gândeşte nimeni că dacă societăţile private mici şi mijlocii se închid, s-a terminat cu toată economia? Bugetarii şi pensionarii nu mai primesc nimic, pentru că noi închidem, multinaţionalele îşi duc banii în afară, aşa cum fac de ani de zile, iar singurii plătitori erau firmele cu capital privat românesc. În ultima săptămână am observat, cu stupoare, cum fac profit multinaţionalele petroliere: cu toate că a scăzut preţul barilului cu peste 50%, la noi la pompe nu se vede aceeaşi scădere. Dacă ar fi crescut preţul petrolului, a doua zi toţi ar fi mărit preţul la pompă", se menţionează într-un comunicat al transportatorilor, transmis, luni, AGERPRES.

COTAR susţine că "ministrul Finanţelor anunţă plafonarea preţului la alimente şi medicamente, dar nu spune că plafonarea ar trebui făcută la preţurile de acum trei săptămâni, când o cutie ce 50 de măşti chirurgicale costa 40 de lei, iar acum se vând cu 300 de lei în farmacii şi nici aşa nu se găsesc". "Noi suntem obligaţi să le cumpărăm la suprapreţ, ca să putem funcţiona", atrag atenţia oficialii Confederaţiei.

Organizaţia care reprezintă interesele transportatorilor aminteşte o serie de exemple de măsuri aplicate de alte ţări europene, precum şi cele la nivelul Comisiei Europene.

"Germania adoptă un plan de salvare fără precedent de la al doilea război mondial încoace, pentru a contracara criza provocată de pandemia de Coronavirus, printr-un proiect de lege care prevede punerea la dispoziţie a unei sume de 822 de miliarde de euro ca împrumuturi, cu scopul de a ajuta întreprinderile şi salariaţii să facă faţă consecinţelor economice care se vor resimţi după criza Covid-19. Comisia Europeană a cerut suspendarea Pactului de Stabilitate, nu mai există reguli bugetare, astfel încât guvernele să poată pompa în economie oricâţi bani e nevoie. Guvernul ceh va compensa costurile cu salariile ale firmelor afectate de măsurile luate pentru a încetini răspândirea pandemiei. Guvernul ungar suspendă plata creditelor pentru populaţie şi companii până la finalul anului. În plus, valoarea totală de plată (DAE) a creditelor de consum contractate s-a plafonat la dobânda de bază a Băncii Naţionale a Ungariei, aceasta fiind de +5%. În sectoarele economice cele mai afectate - turism, servicii culturale, restaurante, transport de persoane - se va suspenda plata taxelor către stat în totalitate, iar taxele plătite de angajaţi se vor reduce substanţial, în toate sectoarele economiei. România nu are, până acum, un plan de măsuri care să ne menţină şi să ne scoată din criza economică iminentă", notează sursa citată.

COTAR face un apel şi la preşedintele României, Klaus Iohannis, să nu promulge abrogarea Ordonanţei de Urgenţă nr. 51/2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, "pentru că asta va însemna un haos şi mai mare in transportul judeţean de persoane, creat tot de către cei interesaţi să acapareze această piaţă".

Sursă foto dcnews.ro.

Image