Toate datele arată că vânzarea de produse și servicii în mediul online este un trend din ce în ce mai popular. Valoarea medie a coșului de cumpărături online a crescut cu 5,8% în 2021, comparativ cu 2020. Aceasta ar însemna că site-urile de comerț electronic au nevoie de o strategie de marketing bine definită, pentru a atrage atenția potențialilor clienți și a transforma accesările lor în conversii.
Mediul online devine din ce în ce mai încărcat, iar viitorul business-urilor va aparține acelor companii care își vor vinde produsele sau serviciile în mediul online.
Trei pași pe care să-i parcurgi înainte de lansarea unei afaceri în e-commerce
- Cercetează cum funcționează comerțul electronic
Înainte de a deschide un magazin pe internet, trebuie să cercetezi cu atenție cum funcționează acest sistem electronic de vânzare. Indiferent dacă îți propui să furnizezi comerț electronic B2B (business to business) sau B2C (business to consumer) - sau ambele, ai nevoie de o platformă de comerț electronic puternică, flexibilă și scalabilă, care să răspundă nevoilor clienților în prezent și în viitor.
Cele mai bune platforme de comerț electronic sunt simple, intuitive, ușor de accesat și utilizat. Este important ca site-ul tău să se încarce rapid, întrucât cercetările arată că utilizatorii părăsesc site-urile care se încarcă mai mult de 3 secunde. La fel, trebuie să știi că versiunea mobilă este mai populară decât cea de pe desktop sau tabletă. Acest lucru ar însemna să-ți configurezi platformele pe care ar urma să vinzi.
- Calculează costurile viitorului business
E adevărat că magazinele electronice solicită mai puține costuri decât deschiderea magazinelor fizice, dar ambele necesită o analiză atentă a tuturor costurilor sau potențialelor investiții în business. La această etapă poți apela la sfaturile specialiștilor sau la persoanele cu mai multă experiență dispuse să împărtășească detalii din culisele calculelor.
În comerțul electronic pot fi costuri care nu sunt sesizabile la prima vedere. Spre exemplu, deși este o afacere online, vei ține cont de serviciul de a livra produsul tău la client apelând la un serviciu de transport național de marfă pus la dispoziție de LaMaritec.ro sau de a apela la o firmă de curierat. Ambele opțiuni presupun niște costuri suplimentare vitale unui business în domeniul e-commerce.
- Studiază profiturile, audiența, produsul/serviciul
Pornirea unei afaceri de comerț electronic poate fi asociată cu un maraton, adică procesul are o direcție și o viteză de înaintare. Din acest motiv, succesul afacerii nu se va măsura prin profitabilitate, cel puțin în primul an după lansarea afacerii. Consultă oamenii din domeniu și cifrele lor de afaceri, pentru a intra pregătit în business.
La fel de important este să știi cine îți va fi audiența interesată de produsul tău, pentru a ajunge direct la client. O cercetare minuțioasă a targetului te va ajuta să comunici cu acele categoriile de persoane care sunt interesate de produsul tău. Cu toate acestea, produsul sau serviciul tău trebuie să fie calitativ și inovativ, deoarece „un produs calitativ se vinde singur”, spunea Eric Even Haim, CEO al aplicației ReConvert.
Așadar, lansarea unui business în mediul online poate fi cea mai bună decizie pentru un viitor antreprenor, în condiția în care acesta face o analiză minuțioasă a domeniului, produsului/serviciului și alte detalii importante până a lansa afacerea.
Sursă foto: Pexels.com
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!