Nereguli descoperite la Bank of China – sucursala Bucureşti, în urma unui control efectuat de BNR

Bank of China
Sursa foto: Wall-Street.ro
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Bank of China, a patra bancă din lume, care operează din 2019 şi la București a fost obiectul unui control al Direcției de Supraveghere a BNR.

Filiala din România a Bank of China a primit un avertisment scris pentru 12 încălcări ale normelor bancare, printre care mai multe încălcări ale normelor de prevenire şi combatere a spălării banilor şi finanțării terorismului, arată un document consultat de HotNews.ro

Reprezentanţii Băncii Naționale au confirmat controlul, precizând că ”asemenea inspecții au loc periodic pentru ca BNR să se asigure că băncile care operează pe teritoriul României respectă regulamentele bancare în vigoare în intervalele de timp pe care și le asumă”.

Printre neregulile constatate de BNR se numără:

  • nu au fost stabilite măsuri de diminuare a riscurilor ce derivă din acordarea de produse/servicii bancare, la distanță, clienților încadrați într-o categorie de risc sporit;
  • nu au fost aplicate măsuri de autentificare sporite utilizate în procesul de efectuare a tranzacțiilor prin intermediul canalelor digitale;
  • nu s-au implementat sisteme informatice care să constituie un sprijin adecvat în procesele de cunoaștere a clientelei, prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului, precum și a aplicării sancțiunilor internaționale.
  • nu au efectuat evaluarea activității desfășurate în anul 2022 referitoare la expunerea la spălarea banilor și finanțarea terorismului;
  • nu avea stabilite, prin norme propria, tipurile de produse și servicii care pot fi furnizate fiecărei categorii de clienți;
  • nestabilirea unor proceduri adecvate de control intern, precum și ineficiența controlului de nivel 2, ce au avut ca efect deficiențe identificate în procesele de cunoaștere a clientelei;
  • acceptarea, în procesul de identificare a clienților, a unor documente mai vechi de 30 zile de la data emiterii acestora;
  • neadoptarea de măsuri rezonabile pentru a verifica identitatea beneficiarului real; neidentificarea corespunzătoare a beneficiarului real;
  • lipsa monitorizării continue a relației de afaceri ce a constat în neactualizarea datelor și informațiilor deținute despre client, cu frecvența stabilită în reglementările interne.

Bank of China din București nu a prezentat un punct de vedere asupra acestui control.

Foto cu caracter ilustrativ

 

Image