Autoritățile din Sinaia vor să atragă, anul acesta, cât mai mulți turiști din străinătate, așa că au alocat un buget generos promovării stațiunii prahovene. „Vom targeta acțiunile noastre către un turism din afară”, spune city managerul orașului, Marian Panait.
„La nivelul orașului nostru suma pe care o avem anul acesta, colectată în 2024, și pe care o vom cheltui pentru promovare și activități este de 542.000 euro. Dacă aud că la nivel național avem două milioane de euro, mă simt bine pentru noi, dar mă simt rău pentru țara noastră. Nu avem încă un OMD (Organizație de Management al Destinației n.r.) asta deoarece am citit bine legea, am contribuit când se scria această lege, îi știu și carențele și cred că trebuie îmbunătățită. Nu avem încă specialiștii care să conducă aceste structuri la nivelul pe care l-am observat în afară, oameni pregătiți la nivel local care să facă aceste structuri funcționale sunt puțini și nu cred că i-am găsit acum încât să vedem că va funcționa ceva foarte bine, dar vom fi cu siguranță unii dintre primii care vom pune în practică această lege dacă va fi cu adevărat funcțională”, a declarat city managerul orașului, Marian Panait, citat de Agerpres.
Sinaia a avut anul trecut un grad de ocupare de 46%, consemnând peste 180 de unități de cazare, dintre care 138 hoteluri, Panait menționând ca obiectiv „realist” pentru acest an o creștere de 10% a gradului de ocupare.
Acesta și-a exprimat regretul față de faptul că nu pot fi atrași turiști străini pentru mai multe nopți, chiar dacă Sinaia este o stațiune în care vin turiștii străini.
Stațiunea Bușteni va avea o Organizație de Management a Destinației. OMD-ul va avea ca obiective promovarea turismului și atragerea de fonduri europene
„Ne bucurăm în schimb de turiști străini, e o stațiune care atrage străini, dar nu-i atragem pentru multe nopți. Este probabil destul de cunoscut că beneficiem de istorie, de Castel, și iarna de domeniul schiabil. Vom targeta acțiunile noastre către un turism din afară, iar pentru asta pregătim evenimente. Avem 32 de evenimente în acest an și le-am luat pe grupul țintă. Nu mai putem juca pe piața asta de turist generalist. Toată lumea să vină. Dacă nu îți targetezi bine publicul greșim și am observat că nu există această idee în campania națională, vrem să vină oricine. Nu. Trebuie să spui: vrem să vină trei weekend-uri partea de tineret, patru weekend-uri partea de seniori. Trebuie să știi cui te adresezi și pe ce prețuri. Noi facem acest lucru”, a explicat Panait în cadrul evenimentului „Redescoperă Valea Prahovei”.
Trei jucători mari pe piața hotelieră sunt interesați de Sinaia
„Vreau să vă asigur că, dacă acum suntem numărul 1 pe turismul de iarnă, trebuie să facem cumva și ne dorim să fim numărul 1 și pe turismul de vară. Este bătălia noastră și provocarea noastră pe care vrem să o câștigăm. Știm că nu este ușor, dar când vom vedea peste doi ani rezultatele, sper să fi ajuns acolo. Nu știu câtă lume știe, dar orașul Sinaia trăiește exclusiv în momentul acesta din turism. Deci noi nu avem alte tipuri de activități majore, industrie sau altceva. Dacă comunitățile la care se întâmplă același lucru nu conștientizează elementul lor major care îi fac să se dezvolte, avem o problemă iarăși de percepție majoră. Noi când am realizat acest lucru în 2005 am stabilit acest parteneriat economic foarte clar între mediul de afaceri și administrație”, a punctat city managerul care a anunțat că, în domeniul hotelier, „anul care vine apare un jucător mare și încă doi după acesta. Sunt convins că în următorii cinci ani cele mai mari lanțuri hoteliere vor fi prezente și în Sinaia”.