Livrările la domiciliu au devenit foarte populare, în contextul pandemiei. Însă cei care frunizează efectiv produsele, greu încercați oricum din cauza restricțiilor impuse de luni bune, deja, nu mai văd în colaborarea cu firmele specializate chiar o soluție pentru a-și salva afacerile.
Patronul unui conscut restaurant din Ploiești, Alexandru Crîngu, este unul dintre cei mai vocali reprezentanți ai industriei HoReCa, pe plan local. Acesta atrage atenția asupra condițiilor în care localurile pot colabora cu platformele care furnizează servicii de livrare la domiciliu.
Redăm mai jos postarea lui Alexandru Crîngu despre "multinaționalele pe bicicletă".
"Un restaurant trebuie să respecte 85,7 norme! Aprovizionare cu mașina avizată, depozitare separată, adică frigider pt pește, pt legume, pt lactate, pt oua , pt carne! Cu grafice de temperatura! Procesare separată, chiuvete separate, fund de plastic pe culori, ulei uzat aruncat la x cicluri, Deșeuri selectiv ... etc! Este greu dar încercăm să respectăm! Buuun, facem comanda dumneavoastră, ambalăm totul corespunzător și... Și apare multinaționala, un băiețel pe trotinetă o îndeasă într-un rucsac ponosit și pleacă spre voi! Face vreo 20 min prin noxe, praf, la -5 sau + 35 grade, după anotimp! Dar probabil că are tomberonul din spate avizat! Frumos și corect, nu! Să termin cu partea cea mai drăguță! La 30% taxă din notă, restaurantul, în funcție de adaos, câștiga mai puțin decât platforma! Credeți că este tot? Nooo! Clientul plătește pe loc mâncarea, dar platforma o achită restaurantului peste 30 zile! Bă, ați luat-o razna? Dacă schimbăm puțin balanța comenzilor, jur că o să propun asociației Horeca Ploiești să sponsorizăm Sectia de ciclism! Dacă nu mai există, ne facem echipă din băieții ăștia! La anul câștigăm și Turul Franței"!