Ludovic Orban a discutat marţi, la începerea şedinţei de Guvern, despre situaţia transportatorilor de marfă, premierul venind cu lămuriri şi afirmând că unele dintre prevederile din ordonanţa militară au fost greşit înţelese sau răstălmăcite.
"Reglementarea emisa prin ordonanta militara are ca obiectiv stabilirea modalitatii prin care, intre curse, soferul se afla in izolare. In primul rand izolarea, cat dureaza momentul reintoarcerii soferului si pana la plecarea in cursa, poate sa fie o zi, doua zile, trei zile, nu 14 zile, asa cum s-a prezentat in mod eronat. In cuprinsul ordonantei militare este o perioada de maximum 14 zile, nu o perioada de 14 zile. Soferul, cand se intoarce din cursa, poate sa stea, pana pleaca din nou in cursa, o perioada de timp cat este necesar pana la plecarea in cursa urmatoare, indiferent ca e vorba de 24 de ore, de 48 de ore sau cat sta pana la plecarea in cursa", a lămurit premierul.
Declaraţiile vin după ce, în ultimele zile, apăruseră interpretări greşite ale prevederilor din ordonanţa militară respectivă. Ludovic Orban a explicat şi care a fost rolul deciziei oficiale luate în cazul transportatorilor de marfă: "De ce am emis reglementarea respectivă? Pentru a stabili clar modalitatile in care se face izolarea intre curse a soferilor. Aceste modalitati sunt clar reglementate in ordonanta militara. Soferul revenit din cursa se poate izola intr-un spatiu de carantina pus la dispoziție de compania de transport marfa, se poate izola la domiciliu daca asa decide sau intr-un alt spatiu locativ, daca nu vrea sa stea cu familia, pe care il detine sau la care are acces sau, daca nu se poate izola nici intr-un spatiu pus la dispozitie de companie si nici la domiciliu si nici intr-un alt spatiu locativ, poate sa ceara sa fie izolat intr-un spatiu de carantina si in spatiile existente la nivel judetean si contractate de Directiile de Sanatate Publica. Ca atare, repet, soferul nu este impiedicat sa plece in cursa dupa revenirea din cursa, poate sa plece imediat, dupa o zi, dupa doua zile sau dupa patru zile, in functie de cum sunt comenzile firmelor. Inca de la inceput am acordat un tratament special transportului de marfa, pentru ca acest transport este vital pentru functionarea economiei, iar obiectivul nostru este ca atat cat este posibil in conditiile date, economia sa functioneze".