Un prim transport de cereale din Ucraina ajunge, joi, în Portul Docuri din Galați. Grânele sunt aduse pe o veche linie de cale ferată cu ecartament larg, de tip sovietic.
A fost reablitată într-un timp record, după ce a stat nefolosită mai bine de două decenii. Astfel, țara vecină, greu încercată de război, mai are un culoar prin care își poate exporta producția către Orient. Din portul de la Dunăre, marfa va fi încărcată pe nave. Odată ce ajung în Portul Docuri din Galați, grânele din Ucraina vor fi depozitate într-un siloz cu o capacitate de 25.000 de tone. Vor fi încărcate apoi pe vapoare.
„Nava care este anunțată în portul Galați are undeva la 6.000 de tone capacitate. Asta înseamnă că navele vor veni cu o cadență de una pe săptămână. Administrația Porturilor Dunării Maritime a luat toate măsurile necesare pentru a avea adâncimile necesare operării în siguranță a navelor. Aceste cereale vor pleca, de principiu, în Turcia”, a declarat Dan Tibilichi, director adjunct APDM, conform stirileprotv.ro.
Calea ferată cu ecartament larg, ce leagă Republica Moldova și Portul Docuri din Galați, a fost reabilitată de CFR în urmă cu aproximativ o lună și jumătate. Pe acest drum feroviar, nefuncțional mai bine de 22 de ani, transporturile de cereale din Ucraina vor intra direct în port, pe la granița cu Republica Moldova, fară a mai avea nevoie de transbordare la frontieră.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!
Sursa foto captura stirileprotv.ro.