Consiliul de Administraţie al grupului sud-coreean LG Electronics a aprobat luni închiderea diviziei de telefonie mobilă, care înregistrează pierderi, după ce nu a reuşit să găsească un cumpărător, o decizie în urma căreia devine primul mare brand de smartphone-uri care se retrage complet de pe piaţă, transmit DPA şi Reuters, citate de Agerpres. Divizia de comunicaţii mobile a LG a raportat pierderi operaţionale în ultimii şase ani, pe fondul concurenţei dure. Pierderile totale se ridică la aproximativ 4,5 miliarde de dolari.
În urma deciziei de a se retrage, cota sa de piaţă de 10% din America de Nord, unde este al treilea brand, va fi împărţită de Samsung Electronics şi Apple Inc, iar rivalul său sud-coreean ar urma să aibă un avantaj competitiv, apreciază analiştii. În America Latină, LG este al cincilea brand, iar în urma retragerii sale va beneficia tot Samsung, alături de grupurile chineze Oppo, Vivo şi Xiaomi.
În urma retragerii de pe piaţă a diviziei de telefonie mobilă, LG se va concentra pe domenii de creştere, cum ar fi componente pentru vehicule electrice, dispozitive conectate, inteligenţă artificială şi locuinţe inteligente, se arată în comunicatul LG.
Divizia de telefonie mobilă este cea mai mică din cele cinci divizii ale LG, reprezentând doar 7% din venituri, şi ar urma să fie închisă până în 31 iulie. Angajaţii din Coreea de Sud vor fi mutaţi la alte afaceri şi companii afiliate ale LG, iar în alte regiuni deciziile vor fi luate la nivel local.
Citiți mai multe pe Agerpres.
Sursa foto: techcrunch.com