Regulile privind eliberarea certificatelor pentru situații de urgență au fost modificate. Documentele nu mai sunt necesare pentru obținerea șomajului tehnic

Regulile privind eliberarea certificatelor pentru situații de urgență au fost modificate. Documentele nu mai sunt necesare pentru obținerea șomajului tehnic
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Guvernul a adoptat noi măsuri economice în domeniul protecției sociale destinate mediului de afaceri din România, cele mai noi acte normative reglementând și unele aspecte legate de Certificatele de Situație de Urgență (CSU).

"Guvernul a stabilit, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea și completarea OUG 30/2020, că Certificatele de Situație de Urgență NU mai sunt necesare pentru obținerea șomajului tehnic pentru salariații angajatorilor care își reduc sau își întrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2.  Șomajul tehnic va fi obținut în urma depunerii, de către angajator, prin poșta electronică, la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, precum și a municipiului București, în raza cărora își au sediul social, o cerere semnată și datată de reprezentantul legal, însoțită de o declarație pe propria răspundere și de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizație, asumată de reprezentantul legal al angajatorului", a informat Ministerul Economiei.

Mai nou, prin Certificatul de Situații de Urgență (CSU), se constată, în baza declarațiilor pe propria răspundere a reprezentanților legali ai operatorilor economici, diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020 sau întreruperea parțială sau totală a activității ca efect al deciziilor emise de autoritățile publice competente pe perioada stării de urgență. ”În urma mai multor discuții pe marginea eliberării Certificatelor de Situație de Urgență (CSU) am propus să facem o serie de completări utile și necesare. Astfel că am introdus și criteriul diminuării veniturilor prin raportare la media lunilor ianuarie și februarie 2020. Pentru asta este necesar să modific ordinul cu privire la Certificatele de Situații de Urgență și în cel mai scurt timp aplicația va fi online. Reamintesc că NU mai este nevoie de certificat de situație de urgență pentru solicitarea șomajului tehnic”, a declarat ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri Virgil Popescu

Certificatele de Situație de Urgență au ca scop susținerea operatorilor economici în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea, în condițiile legii, de facilități de creditare, măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar și social asupra activității acestora, determinat de răspândirea coronavirusului SARS–CoV-2: amânarea la plătă pentru serviciile de utilități, invocarea de forță majoră (doar pentru IMM-uri).

 

Image