Sinteza Raportului de inspecţie în noiembrie 2018 pe Directiva SEVESO la PETROTEL-LUKOIL S.A.

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Sinteza Raportului de inspecţie în noiembrie 2018 pe Directiva SEVESO la PETROTEL-LUKOIL S.A.

În perioada 26 – 27 noiembrie 2018, o echipă formată din reprezentanţi ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Prahova şi ai Gărzii Naţionale de Mediu – Comisariatul Judeţean Prahova a efectuat o inspecţie planificată la Petrotel – Lukoil S.A.

Ţinând cont de faptul că activitatea principală a companiei este de fabricare a produselor petroliere prin prelucrarea ţiţeiului, gama sortimentală cuprinzând benzine, motorine, gaze petroliere lichefiate, sulf şi cocs de petrol, în cadrul inspecţiei au fost verificate următoarele:

- Verificarea stadiului implementării prevederilor Legii 59/2016, privind controlul asupra pericolelor de accident major în care sunt implicate substanţe periculoase;

– Informarea publicului;

– Stadiul realizării măsurilor trasate cu ocazia controlului anterior;

– Verificarea listei/chestionarului de control;

– Sistemul de management al securitatii - elemente de mentenanţă.

Sumarul constatărilor rezultate în urma controlului au fost următoarele:

- Referitor la informarea publicului, privind activitatea operatorului SEVESO, este realizată prin ediţia 2017 a broşurii “Informaţii la dispoziţia publicului privind măsurile de securitate în exploatare şi comportament în situaţia producerii unui accident major pe amplasament”; aceasta a fost întocmită cu respectarea prevederilor art.14 şi Anexei 6 din Legea nr. 59/2016 şi a fost distribuită Instituţiei Prefectului judeţului Prahova, Primăriei municipiului Ploieşti şi primăriilor localităţilor riverane, unităţilor care deservesc publicul, operatorilor economici (din incinta amplasamentului, care efectuează lucrări în amplasament şi riverane amplasamentului), asociaţiilor de locatari şi unităţilor de învăţământ din zonele de planificare la urgenţă; această ediţie este postată şi pe site-ul societăţii: www.petrotel-lukoil.ro, considerându-se asigurarea unei forme continue de informare a publicului interesat; forma actuală a informării publice a fost adoptată ca fiind ediţia 3, rev.2/2017 şi prezintă sursele unde pot şi obţinute informaţii suplimentare, respectiv adresa de e-mail şi număr de telefon la dispoziţia publicului.

– Până la data realizării controlului nu au fost înregistrate observaţii/sesizări/solicitări din partea publicului, nici în format electronic şi nici în format scris.

Referitor la audit:

– Sistemul de management integrat calitate, mediu, securitate şi sănătate ocupaţională este certificat de către organisme de certificare externe (BUREAU VERITAS, AEROQ), monitorizat prin audituri interne conform prevederilor Procedurii de sistem P – SI – 05: “Audit intern” care va fi completată prin definirea auditului de secundă parte.

- Operatorul are întocmite: Registru de evidență evenimente şi Registru de evidență accidente majore conform Legii 59/2016.

- Referitor la selecţia contractorilor pentru operaţiunile de mentenanţa şi întreţinere, Petrotel Lukoil SA are întocmite proceduri, regulamente şi instrucţiuni documentate în care sunt descrise etapele de selecţie şi desemnare a câştigătorilor licitaţiilor pentru atribuirea prestării serviciilor de mentenanţa iar în ceea ce priveşte lucrările de revizie/oprire tehnologică, contractorii selectaţi desfăşoară activităţile conform Regulamentului de organizare şi desfăşurare a reparaţiilor capitale.

- Periodicitatea reviziilor generale şi a opririlor tehnologice este stabilită conform graficelor aprobate de conducerea societăţii, iar la stabilirea duratei dintre două revizii succesive se ţine cont, în principal, de scadenţele ISCIR, conform prescripţiilor în domeniu.

- Referitor la controlul asupra contractorilor pentru operaţiunile de mentenanţa şi întreţinere şi a lucrărilor efectuate, rafinăria efectuează auditarea firmelor terţe care execută lucrări pe teritoriul rafinăriei pentru verificarea respectării legislaţiei SSM-SU şi PM, prin specialiştii săi, asfel:

– În exteriorul rafinăriei

– În interiorul rafinăriei

– Controale zilnice, în baza graficelor lunare de control, efectuate de către inspectorii SSM-SU şi de ecologie

– Controale dpdv calitativ şi cantitativ efectuate în baza Procedurii operaţionale –PO – SI – 29 – Planificarea, execuţia şi controlul lucrărilor de reparaţii şi mentenanţa echipamente.

- Lucrările de întreţinere şi mentenanţa se fac pe baza unor proceduri, regulamente, standarde, directive şi acorduri europene, cărţi tehnice, prescripţii tehnice, prescripţii ISCIR bine documentate, precum şi în baza deciziilor conducerii rafinăriei şi în baza procedurilor proprii ale prestatorilor de servicii cu care rafinăria are încheiate contracte (echipamente şi instalaţii de detecţie/semnalizare şi intervenţie, etc.).

- Procedurile de mentenanţă sunt adoptate/revizuite/actualizate/implementate conform procedurii P-SI 01 Control documente şi a procedurii PO-SI-01 Elaborarea, analizarea şi aprobarea documentelor sistemelor de management.

- Evidenta asupra operaţiunilor de mentenanţa şi întreţinere se ţine prin:

– Cartea tehnica a echipamentului

- Liste în format electronic cu evidentă reparaţiilor la utilaje şi echipamente care sunt însoţite de dosarele aferente de reparaţii cu datele tehnice şi financiare aferente, în format scris, reglementări care se vor prevedea şi în procedura PO – SI – 29/2018 – Planificarea, execuţia şi controlul lucrărilor de reparaţii şi mentenanţa echipamente, cu menţiunea ca în lista cu evidentă reparaţiilor la echipamente electrice se vor înscrise toate datele actualizate;

S-au analizat măsurile stabilite în rapoartele de inspecţie anteriore, controlul finalizându-se prin întocmirea şi semnarea Raportului de inspecţie în care au fost consemnate constatările rezultate în urma verificării şi analizării documentelor şi informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor de control, inclusiv Chestionarul de verificare pe Directiva SEVESO.

 

Image