Primul pas spre o afacere de succes l-ai făcut în momentul în care ai decis să deschizi un restaurant cu specific asiatic. Cu siguranţă ştii deja că HoReCa este un domeniu foarte vast, iar restaurante există la fiecare colţ de stradă. Tocmai de aceea este indicat să ieşi în evidenţă cu noi servicii. Totuşi, trebuie să ai şi un plan de management foarte bine elaborat, pentru că sunt multe detalii care fac diferenţa dintre o afacere profitabilă şi una care se chinuie să crească.
Iată ce lucruri influenţează modul în care un start-up poate avea succes:
- Personalul
Forţa de muncă din România începe să scadă din ce în ce mai mult, deoarece, nu mai există atât de multe şcoli profesionale unde oamenii se pot duce să înveţe o meserie. Mai mult decât atât, majoritatea aleg să plece în străinătate pentru un trai mai bun. Aşadar, ce rămâne de făcut pentru că restaurantul tău să beneficieze de angajaţi foarte bine calificaţi? Ei bine, poţi apela la firme de recrutare personal, cum este Work-finder.eu. Pentru un restaurant cu specific asiatic nimic nu sună mai bine decat un bucătar vietnamez sau din Sri Lanka. El va cunoaște cu exactitate care sunt cele mai bune delicatese asiatice și cum să le prepare în mod tradițional. De asemenea, odată cu acesta, îți poți completa echipa angajând ospătari și ajutor de ospătari. Astfel, te vei diferenția de concurență, iar clienții tăi se vor bucura să fie serviți de absolvenți ai unor școli profesionale, cu foarte multă experiență în domeniu.
- Ameliorează pierderile
Ca în orice afacere, nu pot exista numai câștiguri și profit, însă acestea trebuie să fie cele majoritare. Chiar dacă restaurantele raman deschise în această perioadă critică, poţi întâmpina probleme, dar este indicat să analizezi toate soluţiile la care poţi apela. Pentru a diminua pierderile, este indicat să ţii o evidență clară şi strictă a stocurilor. Cheltuielile legate de băutură şi de mâncare, pe lângă personal, sunt destul de mari şi nu îţi poţi permite să le treci cu vederea. Cumpără doar strictul necesar, făcând un calcul aproximativ între alimentele din stoc cu porţiile servite zilnic şi clienţii care îţi trec pragul. Este indicat să ai aceasta evidență într-un sistem electronic, pentru că cel clasic, pe hârtie, poate fi adesea greşit. De asemenea, trebuie să stabileşti colaborări cu furnizori de încredere.
- Fidelizeaza-ţi clienţii
Personal calificat asiatic? Bifat! Pierderi diminuate? Bifat! Acum tot ce îţi mai rămâne de făcut este să ai grijă ca fiecare client să revină în restaurant. Pentru a face acest lucru trebuie să îţi cunoşti foarte bine publicul ţintă: vârstă, educaţie, sursa de venit şi alte lucruri asemănătoare. De asemenea, este indicat să ştii cine este concurenţa şi să fii la curent cu strategiile lor, pentru că tu să vii cu idei îmbunătăţite. Pe lângă utilizarea platformelor de social media pentru publicitate, organizează petreceri cu specific asiatic, oferă din când în când o atenţie clienţilor din partea casei şi ia în considerare varianta de livrare la domiciliu.
Aşadar, ia în considerare sfaturile de mai sus şi nu ezita să le pui în aplicare dacă îţi doreşti o afacere care să se dezvolte rapid şi să aibă succes.
Sursa foto: Shutterstock.com