Un bucureștea și-a "ușurat" creditul cu aproape 39.000 de euro prin negocierea cu banca. Centrul de soluționare alternativă a litigiilor din domeniul bancar a informat că, prin procedura desfășurată în cadrul CSALB, persoanei respective i-a fost anulată perceperea pe viitor a comisionului de administrare, în cuantum de 35.000 de euro, plus restituirea comisionului de acordare a creditului, în valoare de 3.770 de euro. Acesta reprezintă cel mai important caz din punct de vedere valoric soluționat de CSALB.
"Dacă până acum cea mai mare sumă de care a beneficiat un consumator a fost de 20.000 de euro, într-un caz social, astăzi vorbim despre un caz în care valoarea beneficiilor aproape că s-a dublat. Creșterea sumelor pe care instituțiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor reprezintă dovada faptului că băncile sunt dispuse să negocieze cu adevărat condiții mai bune pentru consumatori, în scopul continuării relațiilor contractuale cu aceștia și pentru rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, iar nu în instanță“, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.
Soluția a fost propusă de conciliatorul Marieta Avram, după trei luni de discuții cu ambele părți implicate, banca și consumatorul.
“Este un caz special prin valoarea mare a creditului, prin faptul că acest consumator nu se încadra în dispozițiile legii dării în plată, ceea ce însemna că, din punct de vedere judiciar, consumatorul nu avea alte alternative decât calea negocierii. Dar, pentru că acest credit a fost acordat pe o perioadă foarte mare, soluția propusă a fost de a rezolva în acest moment doar o parte dintre problemele ridicate”, a spus Marieta Avram, conciliatorul CSALB care a soluționat acest caz, menționând că restul aspectelor ar putea fi soluționat ulterior.