Unilever renunță la afacerile cu înghețată. Compania anunță și măsuri de reducere a cheltuielilor ce vor afecta aproape 7.500 de posturi

unilever fabrici
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Gigantul Unilever a anunţat marţi că intenţionează să transforme operaţiunile din domeniul îngheţatei într-o divizie separată, pentru a-şi reduce costurile, dar și un program pentru diminuarea cheltuielilor, care va fi aplicat în următorii trei ani și care va afecta aproximativ 7.500 de posturi la nivel global. În România, compania are fabrici în Suceava, Ploiești și București.

Anunțul Bloomberg de marți se referă, în primul rând, la măsura imediată, de a transfera producția de înghețată către o divizie separată, scrie Bloomberg, citat de Agerpres. Producătorul Betty Ice și Magnum are o fabrică la Suceava, cu aproximativ 200 de angajați, unitate care ar putea să fie afectată de această măsură. Cea mai probabilă opţiune va fi crearea unei noi companii listate. În 2023, Unilever a vândut îngheţată în valoare de 7,8 miliarde de euro.

Tot marţi, Unilever a anunţat un program care vizează reduceri de costuri de aproximativ 800 de milioane de euro pe parcursul următorilor trei ani, iar modificările ar urma să afecteze aproximativ 7.500 de posturi la nivel global. Activitatea companiei se va concentra, astfel, pe patru domenii: produse de frumuseţe, îngrijire personală, îngrijirea locuinţei şi nutriţie.

Unilever South Central Europe coordonează din Bucureşti operaţiunile în şapte ţări din zonă (România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia şi Republica Moldova_, scrie economica.net.

În România, compania are fabricile de la Suceava (înghețată), București (alimente) și două unități de producție la Ploiești (detergent și alimente), dar care pentru detergent pudră ar urma să fie închisă până la finalul acestui an.

 

Image