50 de liceeni din Prahova au învățat să devină lideri în comunitățile lor

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

50 de liceeni din Ploiești și Câmpina au urmat, de la începutul anului 2018, cursul LEADERS Explore pentru liceeni, un program național prin care aceștia au învățat să devină liderii comunităților din România. În cadrul acestuia, echipe de câte 8-10 elevi au realizat proiecte de dezvoltare comunitară, având un impact direct asupra vieții județului. Cursul este desfășurat de Fundația LEADERS.

Elevii au pus în practică ce au învățat în cadrul LEADERS Explore și au transformat în realitate șase proiecte gândite pentru rezolvarea unor puncte vulnerabile din comunitățile în care locuiesc:

  • Exploratorii din Câmpina au desfășurat un eveniment de orientare vocațională, Discover Yourself, la care au luat parte peste 200 de liceeni. În cadrul evenimentului, participanții au avut trei invitați, lideri în domeniile lor de interes: business, IT și juridic. Evenimentul s-a desfășurat la Colegiul Național “Nicolae Grigorescu”.
  • Au reconstruit prin intermediul realității virtuale imaginea clădirilor din centrul istoric al Ploieștiului și acum pregătesc un circuit turistic al celor mai importante clădiri din oraș.
  • Au organizat două sesiuni de discuții pe teme de dezvoltare personală și studii în străinătate, cu un public de 35 de persoane.
  • Au realizat o serie de întâlniri pentru adolescenți, prin care aceștia să comunice față în față, să se cunoască și să lege prietenii, ca alternativă la comunicarea virtuală, tot mai prezentă în viețile tinerilor.
  • Au organizat un training de discursuri în public pentru 35 de elevi din Școala Generală din Poiana Câmpina.

“Leaders Explore adună experiența a 18 ani de transformare a peste 6000 de liceeni în lideri ai generației lor, din peste 70 de comunități. Ne bucurăm că am putut transfera acest know-how liceenilor prahoveni și că am putut să îi ajutăm să-și răspundă la întrebări importante, precum: cine sunt, unde vreau să ajung și cum fac asta? Acum, suntem încântați să vedem că timpul investit în ei se reflectă, dincolo de schimbările vizibile din ei, în proiecte pentru dezvoltare comunitară. Credem cu adevărat că liderii sunt cei care fac lucrurile să se întâmple, iar exploratorii din Prahova au demonstrat că vor și pot demara proiecte pentru un viitor mai bun”, a declarat Beatrice Alexandrescu, Program Director Leaders Explore, Fundația LEADERS.

“Pentru mine programul Leaders Explore a însemnat una dintre cele mai frumoase experiențe de viață de până acum. A fost o «călătorie» atât în lumea din afară, cât şi în cea din interiorul meu; o cale spre cunoaşterea valorilor personale, a lucrurilor care sunt cu adevărat importante în viață şi care ne definesc, a înțelegerii şi acceptării celor din jur, cu bune şi cu rele. Aş putea s-o numesc "introducerea" a ceea ce va urma de acum înainte; cea mai puternică doză de încredere, cu oameni de nota 10, care te face să vezi lucrurile într-un mod mult mai sănătos şi îți dă refresh, nu contează cât la sută ai încărcate bateriile”, a declarat Simionescu Gabriela-Teodora, Explorator Ploiești și elevă înc lasa a XII-a la Colegiul Național "Ion Luca Caragiale" Ploieşti.

Cei  50 de elevi au fost selectați din 360 de aplicații, pentru a participa la cele patru sesiuni de curs de-a lungul anului, prin care află ce valori au, care le sunt punctele forte, ce îi motivează și care este rolul potrivit pentru ei. La sfârșitul programului, elevii primesc certificarea LEADERS Explore, primul nivel în leadership oferit de organizație, ce atestă competențele dobândite: autocunoaștere, lucru în echipă și gândire în perspectivă. Programul s-a încheiat pe 18 noiembrie pentruelevii din Ploiești și pe 9 decembrie pentru cei din Câmpina, când aceștia au participat la o ceremonie de absolvire, alături de părinți și prieteni.

LEADERS Explore estesingurul program din România care completează cei patru ani de învățământ formal din perioada liceului cu un an de educație nonformală. Toată experiența se desfășoară în mod aplicat, folosind comunitatea ca un cadru de învățare: liceenii descoperă nevoile din comunitate prin realizarea de interviuri pe stradă, interacționează cu autoritățile locale, desfășoară proiecte în comunitate.

  

 

Image