Colegiul Naţional “ Jean Monnet “ Ploieşti a încheiat, cu succes, a IV-a ediție a activităților derulate în cadrul proiectului “Locuri de ieri, poveşti de azi”, sub sloganul “În grădina copilăriei”. Pornind de la premise că, în fapt, “copilăria este locul unde a început dintotdeauna o poveste a cutezanţei”, echipa de proiect, coordonată prof .Ionescu Lucica, prof. Enescu Liliana Elvica, prof. Iancu Tudor și prof. Oprea Carmen Iolanda a reușit să demonstreze necesitatea păstrării valorii fundamentale a familiei, nucleul societăţii. Activităţile derulate cu sprijinul Primăriei Ploiești, Inspectoratului Școlar Județean Prahova, Muzeului Județean de Istorie și Arheologie Prahova și Bibliotecii Județene “Nicolae Iorga” Ploiești au dovedit, în mod real, cât de improtantă este promovarea valorilor fundamentale ale copilăriei, pe baza moştenirii cultural-istorice, prin implicarea activă şi responsabilă a elevilor în conturarea unor modele sociale pozitive.
“Activităţile propuse au atras atenţia atât elevilor, cât şi cadrelor didactice, părinţilor, reprezentanţilor comunităţii locale, mai ales prin lucrul în echipă a diferitelor material realizate, expuse, de cei 530 de participanţi din diferite şcoli dovedind interes şi seriozitate”, arată inițiatorii proiectului în cadrul căruia s-au derulat programe artistice pentru sărbătorile de iarnă – șezătoare tradiţională și s-au întocmit albume literar-istorice cu personalităţi culturale care s-au evidenţiat creative încă din copilărie. Din planul proiectului au mai făcut parte programul artistic “Mamei mele cu toată dragostea “ , confecționarea de obiecte de Paşte cu participarea la proiectul internaţional “Armonia naturii “, derularea simpozionului “Activităţi extraşcolare de la A la Z”, găzduit de Bibliotecă Judeţeană “ N. Iorga “ Ploieşti.
“Întrucât se doreşte un accent deosebit pe libertatea de exprimare, creative şi originală,pe formularea unor opinii,puncte de vedere susţinute cu argumente pertinente ,atât elevii cât şi cadrele didactice şi-au manifestat interesul şi disponibilitatea de a participa şi la ediţia următoare”, anunță inițiatorii proiectului, motivați de convingerea că “implicarea directă a elevilor în soluţionarea unor probleme civice, prin asumarea de responsabilităţi, prin preluarea unor modele siciale, contribuie la formarea personalităţii autonome a fiecărui elev, un pilon de bază în formarea copilului ca OM”.
Următoarea ediție, derulată în anul școlar 2015 – 2016, va consta în derularea unui nou proiect educativ, “Poftiți la masa noastră”.