Acuzații grave la Titularizare! Unii dascăli reclamă că au fost repartizați pe posturi care NU EXISTĂ

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Unii dintre dascălii care au particpat la ședințele de repartizare din acest an reclamă că s-au trezit trimiși să ocupe posturi care nu există sau care, în fapt, au o altă structură decât cea anunțată de inspectorate, din aplicația informatică dedicată. Situația a fost dedicată pe o rețea de socializare, într-un grup dedicat dascălilor care au susținut, anul acesta, examene în sistemul de învățământ, de administratorul forumului, Adrian Pintilie.

Profesor de Geografie în Brașov, acesta atrage atenția, într-o postare publicată ieri, asupra faptului că aplicația dedicată titularizării realizată de Ministerul Educației indică posturi pentru care profesorii iau de la inspectorate decizia de repartizare, dar numai ca să constate, la școală, că ele nu există.

"Să vă mai zic de neregulile si erorile care se întâmplă zi de zi în sistemul de învățământ? Cred ca majoritatea am trecut cel puțin o dată prim umilința și bătaia de joc, fie a celor de la ISJ, fie a directorilor de școli, care se consideră baroni si stăpâni pe plantație.

Este posibil să iei în ședința de repartizare din 22 august 6 ore și să te duci la școala respectivă și să îți spună că, de fapt, doar 4 ore poti lua, restul de două ore le ia altcineva la plata cu ora și tie iti da 2 ore din alta specialitate?!

Sau să iei post de învățător în ședința din 22 august și să te trezești ca postul nu există de fapt, iar tu sa rămâi practic fără post, pt că au fost luate toate orele în ședințele din 26-27 august?

Sau să iei post și cand mergi la școală să ți se spună că postul nu mai e, a fost luat prin detașare?

Și lista lunga cu nereguli și erori în aplicația Titularizare poate continua... numai citind postarile din acest grup și câte altele or mai fi!

Înțeleg că noi, suplinitorii suntem tratați ca niște rahați în ploaie sau niste ratați care se plimba de la o unitate școlară la alta an de an! Înțeleg că titularii ne tratează ca pe niște incapabili, ca ei au drepturi, noi nu, ultimii veniți în școală suntem, primii plecați! E de-a dreptul umilitor și în batjocură și nu mai pot să tac. Cu riscul de a avea probleme, va zic sincer, să nu mai toleram aceste nereguli, să nu mai plecam capul și să plecăm cu coada intre picioare, să ne cerem dreptul. Eu, unul, sesizez presa, să se facă auzite aceste nereguli grave, posturi ascunse, ore ascunse de directori pt unii sau alții. Directorii sunt mână în mână cu ISJ, știu toți manevrele si «combinatiile» facute, dar își pasează unii altora responsabilitati și răspunderi, ca în orice domeniu din țara noastră. Și noi, suplinitorii, avem drepturi, nu suntem bătaia de joc a sistemului!", a acuzat acesta.

La mesajul dascălului au răspuns zeci de colegi care reclamă probleme apărute din diferențele între ceea ce afișează aplicația și ce există, de fapt, în școli:

> "Dacă o să vă uitați atenți la lista posturilor vacante încă, după actualizarea de aseară și lista posturilor ocupate, tot în urma aceleași actualizări, veți găsi nereguli mari: posturi care au dispărut de la vacante și nu apar la ocupate, ca și cum acestea s-au evaporat, link-uri către coduri de posturi care nu există. E jale cu aplicația aceasta a titularizarii, care a costat și o căruță de bani"

> "La ședința din data de 22, pentru repartizarea posturilor la limba și literatura română, anumite posturi au fost ocupate ca prin minune într-o ședință anterioară, deși posturile erau încă disponibile pe site. Și mă refer la posturi în școli bune, care s-ar fi cuvenit sa fie ale celor care au obținut note bune pentru că, da, au fost și note foarte bune și cred că nu e așa de ușor să iei o notă bună. Eu chiar mi-am dat interesul. Și ceea ce s-a întâmplat în cadrul acelei ședințe m-a dezgustat. Și să mai și citesc că o fată care obținuse 9.70 nu a fost primită în școală de director, pai îți cam vine sa renunți la învățământ."

Citiți și:   "O pagină din viața unui profesor debutant". Scrisoarea unui dascăl a devenit virală pe Facebook: "«Fă» trebuie să aibă vocație și pasiune și suflet și să rabde. Carne de tun"

> "Experienta pe care am avut-o in sedinta din 26 august m-a facut sa renunt la invatamant. Am luat post vacant pe 3 ani la o gradinita din sectorul 3. Totul bine si frumos pana am ajuns la acea gradinita. Am sunat la interfon,doamna director a stat 10 min sa se uite la mine..in fine. A venit. I-am explicat situatia si mi-a zis pe un ton foarte nesimtit ca acel post este dat la titularele ei la plata cu ora,ca doamnele au rate la banci si nu le poate lasa in strada. Buuuun,colac peste pupaza,mi-a zis ca "CUM DE MI-AM PERMIS SA IAU TOCMAI POSTUL DE LA GRADINITA EI,DIN ATATEA POSTURI "? Dupa toate astea,m-am intors la liceul unde se tinea repartizarea si i-am explicat situatia domnului inspector. Domnul inspector ne-a sugerat (mai erau 2 fete in aceeasi situatie creata tot de doamna de la acea gradinita) sa facem un memoriu catre doamna general. Nici nu am stat pe ganduri si am facut. Nu este posibil sa te straduiesti atat sa dai examen si sa ti se spuna ca nu te primeste in gradinita EI o directoare. Sistemul de invatamant a devenit un sistem privat facut cu buna stiinta de catre directori impreuna cu ISJ !!!!"

> "Am reusit in sedinta din 26 sa-mi completez cu 3 ore la continuitate la suplinire art.61.Atat am avut nevoie, doar 3 ore.Le-am luat, am semnat si am plecat linistita acasa.Aceasta liniste n-a durat mult.Scoala unde am luat cele 3 ore, nefiind in localitatea mea, am sunat-o pe dna.director.Ghinion! A spus dansa pentru ca dumneaei nu-i ajung orele ca director si ca s-a gandit ca aceste 3 ore , chiar daca sunt publicate nu o sa le ia nimeni.Asa s-a gandit dansa si ca ei ca director nu-i ajung"

> "E strigător la cer. Am luat post pe 27, am semnat decizia. Am luat legătura cu doamna director și mi-a spus că acel post nu există. Pe site-ul isj-ului apărea mențiunea "rezervat DII". Cum e posibil ca acel post sa nu existe?"

“Anul acesta, chiar prietena mea s-a confruntat cu o neregulă: avea continuitate pe 12 ore de matematică și îi mai trebuia 6 ore pentru a ajunge la norma de 18 ore. A mers în ședința de repartizare din 22 august, având medie peste 7, și a luat un post destul de aproape de școala la care avea continuitate pe post, pentru că în aplicație apăreau 6 ore de matematică vacante. Fiecare post are un anumit cod și Inspectoratul Școlar Județean i-a emis o adeverință cu cele 6 ore de matematică luate la școala respectivă, plus cele 12 ore pe continuitate. I s-a părut puțin ciudat, pentru că 6 ore de matematică înseamnă o clasă jumătate și nu se poate rupe postul ca o clasă să aibă 2 profesori de matematică, dar a crezut că este vorba despre 2 ore de matematică opțional. S-a dus astăzi la școala respectivă să ducă actele de angajare și a constatat că sunt doar 4 ore de matematică și restul de 2 ore de TIC, care nici nu apărea în aplicație că sunt de TIC, pentru că trebuie să aibă altă specializare pentru a le preda. Are noroc că are specializare, că a terminat matematică-informatică. Dar putea să se trezească că nu are post”, a declarat Adrian Pintilie, pentru edupedu.ro. Acesta acuză că există “posturi cu dedicație”. “Eu dau examene de titularizare de prin 2009. Am avut medii și peste 9 și degeaba, tot suplinitor sunt, pentru că nu se scot posturi titularizabile pe Geografie. E una dintre materiile cu orele cele mai puține: noi, ca să avem normă întreagă, ar trebui să mergem în vreo 4 școli de sat, pentru că un rând de clase are 5 ore de geografie, după noua programă”, a declarat Pintilie, care a precizat că există o mare tăcere a celor care văd aceste nereguli, dar cărora le este teamă să sesizeze instituțiile.

“Apelul meu este ca aplicația să funcționeze fără aceste erori, care te pot costa un an de serviciu. Există și erori involuntare, nu zic că toate erorile din aplicație sunt voite“, a continuat acesta, în interviul acordat pentru edupedu.ro.

 

Image