Prahova a avut, la clasa a IX-a, mai multe locuri decât înscriși la admitere și, teoretic, niciun absolvent de gimnaziu nu ar fi trebuit să rămână pe dinafară. În total, însă, au fost 119 candidați care nu au prins un loc, în urma repartizării computerizate. De obicei, sunt situații izolate, dar sunt și câteva școli în care un sfert de clasă s-a trezit fără loc la liceu.
Din 44 de absolvenși înscriși la admiterea la liceu, la Colegiul „Ferdinand I” Măneciu, doar 36 s-au și văzut în clasa a IX-a. Opt colegi de-ai lor, cu medii între 3,47 și 6,85, nu au fost repartizați nicăieri, din cauza numărului prea mic de opțiuni de pe fișa de înscriere.
O situație similară s-a înregistrat la Școala Gimnazială „Constantin Stere” de la Bucov. Cinci copii cu medii între 3,65 și 5,77, din totalul de 41 de înscriși, nu au fost repartizați nicăieri.
Alți cinci absolvenți de gimnaziu, toți cu medii sub 5, au rămas pe dinafară și la Școala „Andrei Mureșanu” Ploiești, care a avut înscriși la admitere 45 de absolvenți.
Au fost publicate rezultatele repartizării computerizate în cadrul admiterii la liceu. Aproape 500 de candidați din Prahova au intrat în clasa a IX-a cu medii sub 5
Pentru a doua etapă a admiterii, în Prahova sunt disponibile 220 de locuri.
Ordinul privind organizarea și desfășurarea admiterii prevede că, „în procesul de admitere în învățământul profesional și în învățământul dual pentru anul școlar 2024-2025, ședințele/acțiunile de instruire cu părinții și elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere și a planului de școlarizare, precum și cele pentru completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora se realizează în unitatea de învățământ în format fizic sau prin mijloace electronice de comunicare, telefon, e-mail, videoconferință online”. De asemenea, potrivit sursei citate, „diriginții claselor a VIII-a au obligația de a informa și a oferi consultanță absolvenților clasei a VIII-a și părinților/reprezentanților legali ai acestora pe parcursul derulării acestor acțiuni”.