Consiliul Județean al Elevilor Prahova a efectuat un sondaj la care au răspuns 3.184 de elevi din județ, majoritatea din clasa a VIII-a și de liceu, indicând principalele probleme cu care se confruntă în timpul cursurilor on-line și principalele neajunsuri ale acestui mod de lucru.
"Acum trei zile, Consiliul Județean al Elevilor Prahova a demarat o consultare a tuturor elevilor prahoveni din sistemul de învățământ preuniversitar de stat și privat, demers la care au luat parte 3.184 de beneficiari direcți ai actului educațional. Chit că învățământul online a devenit parte din viața noastră încă din anul școlar precedent, am aflat că, cel puțin la nivelul județului Prahova întâlnim în continuare probleme destul de grave în desfășurarea orelor de curs, la care ar fi trebuit găsită o rezolvare încă de la începutul anului școlar", au transmis reprezentanții CJE.
„Suntem martorii unor schimbări la care niciunul dintre noi nu s-ar fi gândit. Învățământul online nu era, până acum ceva timp, decât un vis. Din păcate, când a fost transpus la realitate, problemele au început să apară. O parte din ele au fost rezolvate cu timpul, însă golurile care încă există necesită foarte multă atenție, dorință de implicare, dar mai ales colaborare pentru a fi rezolvate. Ne-am bucurat să vedem că peste 3000 de elevi s-au alăturat demersului nostru în mai puțin de 48 de ore. Analizând răspunsurile lor, ne-am dat seama că problemele care încă persistă necesită soluții rapide, care pot fi găsite și puse în aplicare doar printr-o strânsă colaborare între elevi, profesori și instituțiile abilitate”, a declarat Robert Avram, președintele Consiliului Județean al Elevilor Prahova.
De altfel, unele rezultate nu au fost făcute publice, ci trimise direct autorităților. Este vorba, de exemplu, despre lista școlilor în care profesorii au refuzat să comunice cu elevii care nu aveau camera pornită, din diverse motive.
Pe scurt, cel mai des elevii prahoveni au reclamat că, deși dețin echipamentele necesare, întâmpină probleme tehnice în timpul cursurilor on-line (conexiune slabă la internet, lipsa de securitate a conexiunii), dar au de-a face, totodată, cu lipsa de pregătire a unor profesori în ceea ce privește utilizarea platformelor de învățare online și un volum ridicat de teme comparativ cu perioada în care cursurile necesitau prezența fizică a elevilor.
Doar 35% dintre cei care au răspuns întrebărilor din chestionar consideră că au reușit să asimileze la fel de multe cunoștințe ca atunci când mergeau la școală, restul de 65% apreciind că învățarea on-line nu este la fel de eficientă.
Majoritatea respondenților (2.950 de elevi) au mărturisit că se simt foarte obosiți după o zi de școală on-line și acuză dureri de cap la finalul programului care poate însemna chiar și șase ore petrecute în fața calculatorului.
Mai bine de o treime dintre elevii care au transmis răspunsuri au apreciat că actul educațional în mediul on-line merită o notă de 3, pe o scară de la 1 la 5, în timp ce aproape tot atâția i-ar da 2 sau chiar 1.